Ove rodno osjetljive medijske politike osmišljene su da osiguraju pravičnost, jednakost i inkluzivnost u medijskom radu, predstavljanju i izvještavanju, polazeći od nezamjenjive uloge medija u demokratskom društvu.
Mediji igraju ključnu ulogu kao komunikacijski alat, olakšavajući učenje i socijalizaciju. Oni služe kao moćni instrumenti za podizanje svijesti, mobiliziranje ljudi za društvene promjene, i što je još važnije, mogu doprinijeti rodnoj odgovornosti uz očuvanje ljudskih prava i muškaraca i žena. Uticaj medija na društvo je dvostruk: prvo, jačanjem postojećih društvenih i kulturnih normi, i drugo, obrazovanjem društva kroz širenje novih informacija.
U jačanju preovlađujućih društvenih normi, mediji prenose informacije koje su u skladu s utvrđenim društvenim uvjerenjima. Ova komunikacija jača postojeće norme, prenoseći poruku publici koja učvršćuje društvene vrijednosti, bilo da se one smatraju ispravnim ili pogrešnim. Istovremeno, mediji mogu publici odnosno svojim čitateljima predstaviti nove informacije, nudeći prilike za učenje bez obzira na individualna tumačenja. Zastupljenost roda u medijima usklađena je s ovim dvostrukim ulogama, jer može ili produžiti postojeće norme, pozitivne i negativne, ili uvesti nove informacije koje izazivaju društvenu percepciju roda. S obzirom na raznoliku publiku do koje mediji dosežu na svim nivoima društva i prepoznajući rodnu ravnopravnost kao imperativ ljudskih prava, postoji hitna potreba za sveobuhvatnim smjernicama. Ove politike i u njima sadržane smjernice imaju za svrhu informisanje medijskih organizacija i u njima angažovanih profesionalaca i profesionalki o tome kako poboljšati svoju zastupljenost roda i kultivirati osjetljivost kako bi se osiguralo inkluzivnije i pravednije prikazivanje i muškaraca i žena.
Politike i u njima sadržane smjernice imaju za cilj postaviti referentni okvir za rodno odgovorno postupanje svih vrsta medija u Bosni i Hrcegovini, uključujući, ali ne ograničavajući se na dnevne novine, sedmične ili mjesečne novine i časopise, radio i televizijske stanice, novinske agencije i različite oblike online medija, kao i sve ostale u medijskom i komunikacijskom sektoru.
Cilj politika je dati okvir za etičko i rodno odgovorno izvještavanje o pitanjima vezanim za rod i aktivnostima koje treba poduzeti za stvaranje rodno osjetljivog medijskog okruženja u okviru medijskih organizacija, kao i u svim sadržajima koje medijske organizacije stvaraju.
Politike također mogu biti korisne udruženjima medija i novinara, medijskim samoregulatornim tijelima i institucijama za obuku, kao i organizacijama koje se bave pitanjem roda, medija i komunikacija.
Pravedno i rodno osjetljivo medijsko izvještavanje predstavlja profesionalnu i etičku aspiraciju, sličnu aspiraciji da se poštuje činjenična tačnost, pravednost i novinarski integritet u izvještavanju. Ono može značajno doprinijeti stvaranju rodno odgovornih i inkluzivnih društava. Shodno tome, rodno odgovorne medijske politike se odnose na sve faze procesa rada, od odabira tema, selekcije izvora informacija i istraživanja, do kreiranja konkretnog medijskog sadržaja, prikaza muškaraca i žena u medijskim sadržajima i korištenja odgovarajućeg jezika. Politike se odnose i na promociju rodne ravnopravnosti u medijskim organizacijama u odnosu na sve nivoe odlučivanja, od najviših upravljačkih struktura, uredništva i redakcija, pa sve do novinara ili novinarki sa konkretnim novinarskim zadatkom.
RODNO ODGOVORNE MEDIJSKE POLITIKE