Rezultati ankete o slobodi medija u BiH
Sloboda medija u Bosni i Hercegovini i dalje je ograničena i ugrožena, dok s druge strane raste svijest građana o pravu na profesionalno, tačno i objektivno informisanje, pokazuju rezultati istraživanja koje su sproveli Vijeće za štampu u Bosni i Hercegovini i Omladinska novinska asocijacija u Bosni u Hercegovini (ONAuBiH). Anketno ispitivanje je sprovedeno među 1.000 građana i građanki u 25 gradova Bosne i Hercegovine, u okviru Javne kampanje „Građani i novinari zajedno u borbi za istinu“, a povodom 3.maja – Svjetskog dana slobode medija.
Na pitanje „Mislite li da su mediji u Bosni i Hercegovini slobodni?“ negativno je odgovorilo 715 građana, dok njih 285 smatra suprotno. Rezultati ankete pokazuju da 60,1 posto građana zna da imaju pravo da se žale na neispravno i netačno izvještavanje medija, što im omogućuje Vijeće za štampu u Bosni i Hercegovini, jedino samoregulacijsko tijelo za štampane i online medije u zemlji. O sve većoj osvješćenosti javnosti o pravu na profesionalno medijsko izvještavanje svjedoče i odgovori na pitanje „Šta očekujete da vam mediji pruže?“. Najčešći odgovor je – tačne, objektivne, istinite, provjerene i objektivne informacije! Građani žele i „informacije bez pritiska vlasti“, „informacije, a ne mišljenja“, manje senzacionalizma, a više informacija iz kulture i edukativnih sadržaja.
Građani, njih 835 od 1.000 ispitanih,primjećuju govor mržnje u medijima, dok je procenat onih koji smatraju da govor mržnje utiče na svijest građana još veći – 840 ispitanika je odgovorilo da govor mržnje mnogo utiče na svijest građana, 124 da utiče malo, a samo 36 da uopšte ne utiče.
Javna kampanja „Građani i novinari zajedno u borbi za istini“ u okviru koje je sprovedeno istraživanje, imala je za cilj informisati javnost o (ne)slobodi izražavanja, pravu građana na istinitu, objektivnu i pravovremenu informaciju, te pravu da se žale na netačno i neprofesionalno medijsko izvještavanje. Građani 25 gradova širom BiH su upoznati sa Žalbenom procedurom Vijeća za štampu u BiH i Kodeksom za štampane i online medije BiH.