Postojeći zakonski propisi i regulatorna pravila obuhvataju samo pojedine aspekte oglašavanja u Bosni i Hercegovini, uglavnom u sektoru elektronskih medija, dok su cijele oblasti: oglašavanje javnog sektora, cjenovni popusti za usluge oglašavanja, igre na sreću i oglašavanje putem uticajnih profila na društvenim mrežama, ostale neuređene. Ovo su ključni nalazi izvještaja “Politike i prakse oglašavanja u BiH”, urađenog u okviru projekta Mediji i javni ugled, kojeg provodi Konzorcij Udruženje BH novinari, Mediacentar Sarajevo, Vijeće za štampu u BiH i JaBiHEU, a finansira Europska Unija.
Izvještaj sadrži pregled zakona i praksi industrije oglašavanja u BiH, analizu ove oblasti u zemljama EU i naše regije, te daje preporuke za dugotrajna rješenja u sektoru oglašavanja s ciljem njegovog jačanja i trajne finansijske stabilnosti, institucionalne transparetnosti i sprečavanje zloupotrebe javnih sredstava za političku promociju, medijski klijentelizam i ekonomske pritiske na medije.
Jedna od preporuka izvještaja je izrada Zakona o oglašavanju na nivou BiH i zajednički nastup oglašivačke industrije i medija prema sistemu mjerenja publike, radi stvaranja pretpostavki za razvoj oglašivačkog tržišta i jačanje medijske industrije u cjelini. Predlaže se, također, unapređenje zakonskih i (samo)regulatornih mjera koje će osigurati dostupnost informacija u oblasti oglašavanja i javnih nabavki, te ojačati ugled i snagu oglašivačkog tržišta u BiH.
Izvještaj će biti predstavljen na konferenciji “Reguliranje tržišta oglašavanja” 21. juna/lipnja 2018. godine, u 11h, u zgradi Delegacije EU u BiH (Velika sala) – Sarajevo, Skenderija 3a.
Poziv: