Ukoliko utvrdimo ko stoji iza medija onda ćemo se moći boriti sa negativnim pojavama, a prije svega sa govorom mržnje, kaže Borka Rudić
“Važno je da znamo ko su nam mediji, ko iza njih stoji, čiji novac, te kakva je vlasnička struktura i uređivačka politika”, tvrdi Borka Rudić, generalna tajnica Udruženja “BH novinari”. Projekat “Mediji i javni ugled” pokrenut je s ciljem uspostavljanja Zakona o transparentnosti medijskog vlasništva, finansiranja medija i oglašavanja u BiH.
Autorica: Zinaida Đelilović
Ovaj projekat fokusiran je na pripremu zakonskog okvira za regulaciju ove oblasti od posebnog značaja za slobodu izražavanja, zaštitu novinara i sprečavanje pritisaka na medije i novinare, a koji imaju političku konotaciju. Finansira ga EU u BiH, a provodi Konzorcij koji sačinjavaju Fondacija Media Centra Sarajevo, Vijeće za štampu i online medije u BiH, NVO JaBiHEU, te Udruženje BH novinari.
Lars-Gunnar Wigemark, šef Delegacije EZ i specijalni predstavnik EU u BiH, tvrdi da je pitanje medija veoma važno u kontekstu integracija BiH u EU i da je zbog toga ovaj projekat bitan: – BiH ima puno medija, ali to sad izgleda kao džungla. Postoje nedostaci u smislu transparentnosti vlasništva u medijima, a na to se veže pitanje različitog utjecaja na medije što rezultira nepovjerenjem u medije, kazao je Wigemark.
Inače, projekt “Mediji i javni ugled” se naslanja na EU standarde transparetnosti medijskog vlasništva i medijskog pluralizma, zaštitu vrijednosti novinarske profesije i ugleda u javnosti.
Rudić naglašava da mediji treba da budu prostor političke debate o pitanjima koja su važna za građane, a ne da budu kreatori različite propagande ili aktivnosti koja je usmjerena na jednu vrstu indoktrinacije građana BiH: – Važno je da na jednom mjestu imamo registar medija. Trudićemo se da u tom Zakonu budu odredbe koje će obavezati RAK i Vijeće za štampu da na jednom mjestu imaju sve medije koji će biti na njihovim Internet stranicama i dostupni svima, kaže Rudić.
Ukoliko utvrdimo ko stoji iza medija, tvrdi naša sagovornica, onda ćemo moći da se borimo sa negativnim pojavama, poput govora mržnje, koja je posebno izražena na portalima.
Pored govora mržnje, sve češće se susrećemo i sa lažnim senzacionalističkim vijestima koje za cilj imaju pridobiti “što veći broj klikova na portalima”.
Ljiljana Zurovac, izvršna direktorica Vijeća za štampu BiH, upozorava i na sve veći broj portala koji nemaju važnu prepoznatljivu identifikaciju: Impresum. Na taj način medij gubi na svom kredibilitetu, a novinarski sadržaji toga medija, ili platforme koja se naziva medijem, gube na svojoj vrijednosti.
Prema riječima Samre Lučkin, direktorice Agencije Boram Marketing, mediji su ti čiji je ugled njihovo najjače sredstvo kojim komuniciraju sa javnošću i kojim trguju: – Kredibilitet medija je “najjače oružje” i to je ono po čemu se prepoznaje dobar ili loš medij, odnosno velik ili nizak rejting. Time se prvenstveno misli na ugled koji mediji svojim radom stvaraju u javnosti, kaže Lučkin.