Ako utvrdimo ko stoji iza medija, onda ćemo se moći boriti sa negativnim pojavama, poput govora mržnje, pojašnjava Rudić suštinu projekta Mediji i javni ugled
Standardi Evropske unije
Ovaj projekat fokusiran je na pripremu zakonskog okvira za regulaciju ove oblasti od posebnog značaja za slobodu izražavanja, zaštitu novinara i sprečavanje pritisaka na medije i novinare, a koji imaju političku konotaciju.
Finansira ga Evropska unija u BiH, a provodi Konzorcij koji sačinjavaju Fondacija Media Centra Sarajevo, Vijeće za štampu i online medije u BiH, Nevladina organizacija JaBiHEU, te Udruženje BH novinari.
Lars-Gunnar Wigemark, šef Delegacije Evropske unije i specijalni predstavnik Evropske unije u BiH, tvrdi da je pitanje medija veoma važno u kontekstu integracija Bosne i Hercegovine u Evropsku uniju i da je zbog toga ovaj projekat bitan.
– Bosna i Hercegovina ima puno medija, ali to sad izgleda kao džungla. Postoje nedostaci u smislu transparentnosti vlasništva u medijima, a na to se veže pitanje različitog utjecaja na medije, što rezultira nepovjerenjem u medije, kazao je Wigemark.
Inače, projekt Mediji i javni ugled se naslanja na standarde Evropske unije o transparentnosti medijskog vlasništva i medijskog pluralizma, zaštitu vrijednosti novinarske profesije i ugleda u javnosti.

Borka Rudić naglašava da mediji treba da budu prostor političke debate o pitanjima koja su važna za građane, a ne da budu kreatori različite propagande ili aktivnosti koja je usmjerena na jednu vrstu indoktrinacije građana Bosne i Hercegovine.
– Važno je da na jednom mjestu imamo registar medija. Trudićemo se da u tom zakonu budu odredbe koje će obavezati Regulatornu agenciju za komunikacije i Vijeće za štampu i online medije u BiH da na jednom mjestu imaju sve medije koji će biti na njihovim internet-stranicama i dostupni svima, kaže Borka Rudić.
Ukoliko utvrdimo ko stoji iza medija, tvrdi naša sagovornica, onda ćemo moći da se borimo sa negativnim pojavama, poput govora mržnje, koji je posebno izražen na portalima.
Pored govora mržnje, sve češće se susrećemo i sa lažnim senzacionalističkim vijestima koje za cilj imaju pridobiti što veći broj klikova na portalima.
Šta se sve naziva medijem
Ljiljana Zurovac, izvršna direktorica Vijeća za štampu i online medije u BiH, upozorava i na sve veći broj portala koji nemaju važnu prepoznatljivu identifikaciju: impresum. Na taj način medij gubi na svom kredibilitetu, a novinarski sadržaji toga medija, ili platforme koja se naziva medijem, gube na svojoj vrijednosti.
Prema riječima Samre Lučkin, direktorice Agencije Boram Marketing, mediji su ti čiji je ugled njihovo najjače sredstvo kojim komuniciraju sa javnošću i kojim trguju.
– Kredibilitet medija je najjače oružje i to je ono po čemu se prepoznaje dobar ili loš medij, odnosno visok ili nizak rejting. Time se prvenstveno misli na ugled koji mediji svojim radom stvaraju u javnosti, kaže Samra Lučkin.
(Projekat Mediji i javni ugled podržan je od Delegacije Evropske unije u BiH, međutim, Delegacija Evropske unije ne odgovara za sadržaj ovoga teksta.)
