VIJEĆE ZA ŠTAMPU U BiH
Održalo je
KONFERENCIJU ZA MEDIJE
KAMPANJA “STOP! GOVOR MRŽNJE 2019” U ONLINE MEDIJIMA
19. juna/lipnja 2019. godine od 10.30h do 11.30h
Sarajevo, Hotel Evropa, Mezzanin sala
Vijeće za štampu, samoregulacijsko tijelo za štampane i online medije u BiH, u saradnji sa Institutom za izvještavanje o ratu i miru – IWPR i agencijom Media Content Management – MCM, održalo je konferenciju za medije, 19.06.2019. godine u hotelu Europa, povodom predstavljanja projekta – Kampanja “STOP! Govor mržnje 2019”.
Vijeće za štampu i online medije u BiH po treći put realizira Kampanju „Stop! Govor mržnje“.
Cilj projekta je zaštita slobode govora i slobode izražavanja, metodom praćenja i sprječavanja širenja govora mržnje u komentarima posjetilaca, te edukacijom drugih, ovim problemom pogođenih, sfera društva. Govor mržnje jedan je od akutnih problema sa kojima se susreću online mediji u BiH.
Na konferenciji za medije o značaju i planiranim aktivnostima Kampanje „Stop! Govor mržnje“ govorili su Ljiljana Zurovac, program direktorica Vijeća za štampu i online medije u BiH, Merdijana Sadović, regionalna direktorica Instituta za izvještavanje o ratu i miru, te Adis Hasaković, direktor agencije Media Content Management.
Prisutnim medijima predstavljeni su rezultati Kampanje „Stop! Govor mržnje 2018“. Program direktorica Vijeća za štampu i online medije u BiH, Ljiljana Zurovac, pojasnila je kako Vijeće za štampu u BiH, u suradnji sa projektnim partnerima, želi pomoći online medijima u borbi protiv govora mržnje, te im pružiti alate za bolje reagiranje na neodgovorne korisnike komentara u cilju zaštite slobode izražavanja. Istakla je da bi bilo jednostavnije rješenje zatvaranje opcije komentara na online portalima, međutim ono ne bi bilo u skladu sa upražnjavanjem medijskih sloboda u demokratskim društvima.
Tokom kampanje “STOP! Govor mržnje 2018” Vijeće za štampu i online medije u BiH registriralo je 2.544 slučaja govora mržnje. Izdato je preko 926 upozorenja, a obrisano preko 1.300 komentara koji sadrže govor mržnje.
U aktivnostima ovogodišnje kampanje aktivno će učestvovati više od dvadeset online medija, marketing oglašivači i studenti novinartsva u BiH, iz želje za spječavanjem govora mržnje.
Vijeće za štampu u BiH, zajedno sa partnerima, organizirati će edukacije za uposlenike online medija o prepoznavanju i reagovanju na govor mržnje u njihovom online prostoru, te edukacije za studente novinarstva širom BiH o govoru mržnje i ugrožavanju ljudskih prava i sloboda širenjem govora mržnje. Po prvi put u ovakvu kampanju uključeni su i oglašivači kroz organizaciju direktnih sastanka, radionica i aktivnu borbu protiv govora mržnje u online medijima.
Online mediji i marketing oglašivači iz BiH raditi će pod zajedničkim motom – Mi smo protiv govora mržnje!
Podršku Kampanji daju Međunarodna organizacija za migracije – IOM i USAID. Kampanja „Stop! Govor mržnje 2019“ trajati će do januara 2020. godine.