27.10.2006.
KONFERENCIJA “SAMOREGULACIJA I REGULACIJA
U KOMERCIJALNOM MEDIJSKOM OGLAŠAVANJU” –
Bosna i Hercegovina i iskustva iz susjednih zemalja Regiona
Neum, petak 27. oktobra 2006. – Hotel Stella
regionalna konferencija
Konferencija “Samoregulacija i regulacija u komercijalnom medijskom oglašavanju” – Bosna i Hercegovina i iskustva iz susjednih zemalja regiona, organizirana je u suradnji Vijeća za štampu Bosne i Hercegovine, Udruženja/Udruge “BH Novinari” i Alter Media/ SEERAN mreže lokalnih radio stanica iz regiona.
Regulatorna agencija za komunikacije BiH je tokom 2006. godine usvojila Etički kodeks za komercijalno oglašavanje u elektronskim medijima, koji štampani mediji još uvijek nemaju. Potreba za donošenjem jednoga takvog Kodeksa ukazala se nakon ovogodišnjih opštih izbora i prigovora koje je Vijeće za štampu BiH razmatralo, a ticalo se upravo komercijalnih sadržaja objavljenih u štampanim medijima.
Prisutni su imali priliku čuti više o regulativi u komercijalnom oglašavanju susjednih zemalja koja imaju različita iskustva. Hrvatska prednjači u ovoj oblasti budući da se samoregulacija već primjenjuje u ovoj oblasti, o čemu je govorio predstavnik Asocijacije agencija za komercijalno oglašavanje, HURA. Ostale zemlje regiona, uključujući Bosnu i Hercegovinu, nemaju uređenu ovu oblast, stoga se etički haos ogleda u mnogim sadržajima koji, nerijetko, uključuju i osmrtnice.
Zaključak konferencije odnosio se na obavezan nastavak diskusije do konačnog usvajanja Etičkog kodeksa za komercijalno oglašavanje u štampanim medijima, čime se može uspostaviti samoregulacija u ovoj oblasti. Također, potrebno je naprviti strategijski plan zajedničih aktivnosti, te traženja novčanih sredstava za nastavak rada. Za nositelja daljih aktivnosti određena je Agencija IAA iz Sarajeva, koja će raditi na ovome projektu zajedno sa Vijećem za štampu Bosne i Hercegovine. Dobra i kvalitentna iskustva iz Hrvatske bit će smjernice u daljem radu, uz redovnu konsultaciju kolega iz HURA.