13.10.2006.
KONFERENCIJA “POST-IZBORNI PERIOD I ŠTAMPANI MEDIJI”
BANJA LUKA, 13. OKTOBAR 2006.
PRESS CENTAR “TANJUG”
Vijeće za štampu Bosne i Hercegovine je 13. oktobra 2006. u Banja Luci održalo konferenciju “Post-izborni period i štampani mediji“, kao follow-up konferencijama održanim 28. augusta 2006. neposredno pred izbore – “Mediji u vrijeme izbora“.
Učesnici konferencije bili su članovi Vijeća za štampu, novinari-izvještači iz štampanih i elektronskih medija, predstavnici Regulatorne agencije za komunikacije, Helsinškog komiteta za ljudska prava BiH, Gender centra RS i Ombudsman za medije.
Pored pregleda načina izvještavanja medija, ponašanja političkih partija i pojedinaca u odnosu na medije u toku predizbornog i postizbornog perioda, prezentiran je rad Vijeća za štampu i organizacija rada redakcija i prilogađavanje programa jednomjesečnom intenzivnom praćenju izbora.
Razmotreni su i propisi Centralne izborne komisije BiH o ponašanju medija tokom dva dana izborne šutnje, sa osvrtom na “Dnevni list” koji je u dva dana izborne šutnje tri puta prekršio pravila izborne šutnje. Naime, objavljen je plaćeni oglas sa rezultatima ankete o mogućem ishodu izbora, te je istim putem promovirana jedna od političkih partija. Objašnjenje uredništva ovog lista otvorila je važno pitanje potrebe uređivanja komercijalnog oglašavanja i hitnog donošenja Kodeksa za komercijalno oglašavanje u štampanim medijima.
Zaključeno je da su se ostvarila predviđanja konferencija “Mediji u vrijeme izbora“, održanih 28. augusta 2006. u Sarajevu i Banja Luci, u smislu da su stroga pravila za elektornske medije u praćenju izbora za 2006. godinu, ograničila novinare u istraživačkim postupcima i kreativnosti.
Strahovi izrečeni na prvoj konferenciji prije izbora o nekonktorliranim štampanim medijima, navijački orijentiranim s govorom mržnje (što je bio slučaj na izborima prije 4 godine), srećom – nisu se obistinili.