Tel: +387 33 272 270   |   Fax: +387 33 272 271   |   Trampina 8,  71000 Sarajevo   |   [email protected]

    Četrdeset sedma sjednica Žalbene komisije Vijeća za štampu u BiH, 16.03.2012.

    21.03.2012.

     

    ŽALBENA KOMISIJA VIJEĆA ZA ŠTAMPU U BIH

    održala

    47. SJEDNICU, 16.03.2012.

    Ukupno primljeno 29 žalbi građana  na pisanje štampanih i on-line medija

    Žalbena komisija Vijeća za štampu u Bosni i Hercegovini održala je 16.03.2012. godine četrdeset sedmu sjednicu na kojoj su razmotrene žalbe građana na pisanje štampanih i on-line medija, primljene u periodu januar-mart 2012. godine. Ukupno je zaprimljeno 29 žalbi, od čega je 18 razmotreno na sjednici, dok je samoregulacijom (objavom demantija ili reagiranja), riješeno 9 žalbi.

    Žalbena komisija  prihvatila je jedanaest (11) žalbi, u kojima je utvrđeno kršenje Kodeksa za štampu BiH. Sedam (7) žalbi nije prihvaćeno, jer u tekstovima na koje su se građani žalili nije utvrđeno kršenje  Kodeksa za štampu BiH. U dva (2) slučaja, nakon ukazivanja na nedostatke zaprimljenog demantija i upućivanja žalbenika  da dopune demanti sa informacijama za koje smatraju da su tačne, žalbenici su odustali od ulaganja žalbe.

    Prihvaćene žalbe:

    1. GĐA MILKICA MILOJEVIĆ – dnevni list „DNEVNI AVAZ“: Reagiranje povodom  teksta „Otkrivamo adrese ubica Bošnjaka Ljutočke doline“, od 07.02.2012. godine. Žalbena komisija Vijeća za štampu u BiH utvrdila je kršenje nekoliko Članova Kodeksa za štampu BiH: Člana 2 - Urednička odgovornost; Člana 3 – Huškanje; Člana 7 - Mogućnost odgovora; Člana 9 - Privatnost, i Člana 10 - Osobe optužene za krivična djela. Odluku Žalbene komisije Vijeća za štampu u BiH možete pročitati ovdje.

    2. GĐA BILJANA PEPIĆ – dnevni list „DNEVNI AVAZ“: Demanti teksta „Otkrivamo adrese ubica Bošnjaka Ljutočke doline“, od 07.02.2012. godine. Žalbena komisija Vijeća za štampu u BiH utvrdila je kršenje nekoliko Članova Kodeksa za štampu BiH: Člana 3 – Huškanje; Člana 5 - Tačnost i fer izvještavanje; Člana 7 - Mogućnost odgovora, i Člana 9 - Privatnost. Odluku Žalbene komisije Vijeća za štampu u BiH možete pročitati ovdje.

    3. STUDENTI FAKULTETA POLITIČKIH NAUKA – dnevni list „DNEVNI AVAZ“: Reagiranje na tekst „Studenta odveli na psihijatriju“, od 21.02.2012. godine. Žalbena komisija Vijeća za štampu u BiH utvrdila je kršenje Člana 9 - Privatnost, Kodeksa za štampu BiH. Odluku Žalbene komisije Vijeća za štampu u BiH možete pročitati ovdje.

    4. Z.J. – portal DNEVNIAVAZ.BA: Žalba na komentare ispod teksta „Povratak u prošlost“, objavljenog 19.02.2012. godine na portalu Dnevniavaz.ba. Žalbena komisija Vijeća za štampu u BiH prihvatila je žalbu kao ukazivanje građanina na komentare koji sadržavaju govor mržnje, u skladu sa akcijom „Niste nevidljivi“. Odluku Žalbene komisije Vijeća za štampu u BiH možete pročitati ovdje.

    5. Z.J. – portal DNEVNIAVAZ.BA: Žalba na komentare ispod teksta „Tilman Cilh, predsjednik Društva za ugrožene narode: RS-om vladaju podanici ratnih zločinaca“, objavljenog 25.02.2012. godine na portalu Dnevniavaz.ba. Žalbena komisija Vijeća za štampu u BiH prihvatila je žalbu kao ukazivanje građanina na komentare koji sadržavaju govor mržnje, u skladu sa akcijom „Niste nevidljivi“. Odluku Žalbene komisije Vijeća za štampu u BiH možete pročitati ovdje.

    6. Z.J. – portal DNEVNIAVAZ.BA: Žalba na komentare ispod teksta „Pogrešna adresa“, objavljenog 28.02.2012. godine na portalu Dnevniavaz.ba. Žalbena komisija Vijeća za štampu u BiH prihvatila je žalbu kao ukazivanje građanina na komentare koji sadržavaju govor mržnje, u skladu sa akcijom „Niste nevidljivi“. Odluku Žalbene komisije Vijeća za štampu u BiH možete pročitati ovdje.

    7. G. LEO PLOČKINIĆ – portal DOSIJE.BA: Žalba na tekst „Odgovor na demant: Razjareni ustaša potvrdio da mrzi Bošnjake!“, od 02.03.2012. godine. Žalbena komisija Vijeća za štampu u BiH utvrdila je kršenje Člana 2 - Urednička odgovornost  i Člana 3 - Huškanje, Kodeksa za štampu BiH. Odluku Žalbene komisije Vijeća za štampu u BiH možete pročitati ovdje.

    8. ŽALBENA KOMISIJA VIJEĆA ZA ŠTAMPU U BiH - dnevni list „OSLOBOĐENJE“: Reagiranje Žalbene komisije Vijeća za štampu u BiH povodom načina izvještavanja o slučaju porodične tragedije u tekstu „Pucao u kćerke, pa se ubio“, od 16.03.2012. godine. Žalbena komisija Vijeća za štampu u BiH utvrdila je kršenje Člana 9 - Privatnost, Kodeksa za štampu BiH. Odluku Žalbene komisije Vijeća za štampu u BiH možete pročitati ovdje.

    9. ŽALBENA KOMISIJA VIJEĆA ZA ŠTAMPU U BiH – dnevni list „NEZAVISNE NOVINE“: Reagiranje Žalbene komisije Vijeća za štampu u BiH povodom načina izvještavanja o slučaju porodične tragedije u tekstu „Kćerkama pucao u glavu, pa se ubio“, od 16.03.2012. godine. Žalbena komisija Vijeća za štampu u BiH utvrdila je kršenje Člana 9 - Privatnost i Člana 11 - Poštivanje djece i maloljetnika, Kodeksa za štampu BiH. Odluku Žalbene komisije Vijeća za štampu u BiH možete pročitati ovdje.

    10. ŽALBENA KOMISIJA VIJEĆA ZA ŠTAMPU U BiH - dnevni list  „DNEVNI AVAZ“: Reagiranje Žalbene komisije Vijeća za štampu u BiH povodom načina izvještavanja o slučaju porodične tragedije u tekstu „Otac pucao u glavu kćerkama i potom izvršio samoubistvo“, od 16.03.2012. godine. Žalbena komisija Vijeća za štampu u BiH utvrdila je kršenje Člana 9 - Privatnost i Člana 11- Poštivanje djece i maloljetnika, Kodeksa za štampu BiH. Odluku Žalbene komisije Vijeća za štampu u BiH možete pročitati ovdje.

    11. GĐA LAMIJA HODŽIĆ i G. IVAN BAJDAK - portal ZENICABLOG.COM: Žalba na tekst „Novi detalji zločina na Jaliji“, od 15.03.2012. godine. Žalba povodom načina izvještavanja o slučaju porodične tragedije i objavljivanja imena maloljetnih žrtava. Žalbena komisija Vijeća za štampu u BiH utvrdila je kršenje Člana 9 - Privatnost i Člana 11 - Poštivanje djece i maloljetnika, Kodeksa za štampu BiH. Odluku Žalbene komisije Vijeća za štampu u BiH možete pročitati ovdje.

    Žalbe koje nisu prihvaćene, jer nije utvrđeno kršenje Kodeksa za štampu BiH:

    1. G. LEO PLOČKINIĆ – dnevni list „DNEVNI AVAZ“: Reagiranje na tekst „Za šta smo ginuli“, objavljen  03.02.2012. godine u rubrici Komentar dana. Žalbena komisija Vijeća za štampu u BiH nije utvrdila kršenje Kodeksa za štampu BiH. Objavljeni tekst urađen je u formi komentara, koji je slobodna novinarska forma odvojena od ostalog novinskog sadržaja, i kao takva, ne narušava profesionalna pravila izvještavanja. Odluku Žalbene komisije Vijeća za štampu u BiH možete pročitati ovdje.

    2. GĐA JASNA ZVEKIĆ – portal DOSIJE.BA: Žalba na tekst „Demant: Tužit ću vas jer prenosite neistine, ali vas neću tužiti?!“, od 11.02.2012. godine. Žalbena komisija Vijeća za štampu u BiH nije utvrdila kršenja Kodeksa za štampu BiH, jer žalbenica uredništvu portala nije dostavila argumente zbog čega je tekst sporan. Odluku Žalbene komisije Vijeća za štampu u BiH možete pročitati ovdje.

    3. G. ENES SMAJLOVIĆ – dnevni list  „OSLOBOĐENJE“: Reagiranje na komentar g. Borisa Dežulovića „Angelina Jolie i besmisao slobode“, objavljen 23.02.2012. godine u dnevnom listu „Oslobođenje“. Žalbena komisija Vijeća za štampu u BiH nije utvrdila kršenja Kodeksa za štampu BiH. Odluku Žalbene komisije Vijeća za štampu u BiH možete pročitati ovdje.

    4. G. ENES SMAJLOVIĆ – dnevni list  „OSLOBOĐENJE“: Reagiranje na komentar g. Borisa Dežulovića „Pusti Ronaldinha, čuvaj Papca“, objavljen 02.03.2012. godine u dnevnom listu „Oslobođenje“. Žalbena komisija Vijeća za štampu u BiH nije utvrdila kršenja Kodeksa za štampu BiH. Odluku Žalbene komisije Vijeća za štampu u BiH možete pročitati ovdje.

    5. ŽALBENA KOMISIJA VIJEĆA ZA ŠTAMPU U BiH – portal DEPO.BA: Reagiranje Žalbene komisije Vijeća za štampu BiH povodom teksta „Faruk Drina/organizator koncerta Gorana Bregovića u Zetri: Ja, Sarajlija, protiv Depo portala i 'celog sveta'“, objavljenog 11.03.2012. godine na portalu Depo.ba. Žalbena komisija Vijeća za štampu u BiH nije utvrdila kršenja Kodeksa za štampu BiH. Međutim, Žalbena komisija ukazuje urednicima na potrebu da vode računa kod objavljivanja tekstova sa neprihvatljivim jezikom u javnoj komunikaciji, kao što je slučaj sa ovim tekstom. Odluku Žalbene komisije Vijeća za štampu u BiH možete pročitati ovdje.

    6. G. IVAN BAJDAK - portal SARAJEVO-X.COM: Žalba na tekst: „Zenica: Pokušao ubiti kćerke pa onda ubio sebe“, od 15.03.2012. godine. Žalbena komisija Vijeća za štampu u BiH nije utvrdila kršenje Kodeksa za štampu BiH u izvještavanju o ovom tragičnom događaju. Odluku Žalbene komisije Vijeća za štampu u BiH možete pročitati ovdje.

    7. G. IVAN BAJDAK - portal SARAJEVO-X.COM: Žalba na tekst „Zenica: „Ranjene djevojčice životno ugrožene, Zenica u šoku“, od 15.03.2012. godine. Žalbena komisija Vijeća za štampu u BiH nije utvrdila kršenje Kodeksa za štampu BiH u izvještavanju o ovom tragičnom događaju. Odluku Žalbene komisije Vijeća za štampu u BiH možete pročitati ovdje.

     

    Žalbe riješene samoregulacijom, tj. objavom demantija ili reagiranja:

    1. G. SABAHUDIN KUDUZOVIĆ – dnevni list „DNEVNI AVAZ“: Tekst „Gasulio sam mrtvaca kojem su uzeti organi“, od 13.01.2012. godine. Demanti je objavljen 12.02.2012. godine, pod naslovom „Nije riječ o trgovini organima“. Objavljeni demanti možete pročitati ovdje.

    2. G. SABAHUDIN KUDUZOVIĆ – dnevni list „DNEVNI AVAZ“: Tekst „Istraga treba biti pokrenuta u Hrvatskoj“, od 17.01.2012. godine. Demanti je objavljen 12.02.2012. godine, pod naslovom „Nije riječ o trgovini organima“. Objavljeni demanti možete pročitati ovdje.

    3. GRUPA GRAĐANA - portal SARAJEVO-X.COM: Reagiranje  povodom  komentara   na  tekst   „U Gornjoj Maoči uhapšeni Nusret Imamović i njegov brat Eldin“, objavljen 25.01.2012. godine na portalu Sarajevo-x.com. Reagiranje se odnosilo na komentare koji su u velikoj mjeri sadržavali govor mržnje. Nakon upućenog reagiranja grupe građana, glavni i odgovorni urednik  portala Sarajevo-x.com, naznačio je kako je redakcija portala Sarajevo-x.com pokušala moderirati sve komentare koji su sadržavali govor mržnje, međutim, zbog velikog broja postavljenih komentara taj zadatak je bilo nemoguće ostvariti, stoga je naknadno stavljena napomena da članak nije moguće komentarisati. Više informacija o žalbi možete pročitati ovdje.

    4. G. DRAŽEN MILOSAVLJEVIĆ – portal FRONTAL.RS: Komentari povodom autorskog teksta „Nacionalna strategija srpskog naroda u BiH“, objavljenog 15.01.2012. godine. Profesionalnom saradnjom sa uredništvom, pismo Vijeća za štampu u BiH objavljeno je na portalu Frontal.rs 18.02.2012. godine i ostvarena je saradnja sa MUP-om RS, koji je postavljače komentara sa prijetećim porukama, nakon utvrđivanja njihovih IP adresa, priveo na ispitivanje. Objavljeno pismo Vijeća za štampu u BiH možete pročitati ovdje.

    5. DR. BEKIR KARČIĆ – dnevni list „DNEVNI AVAZ“: Tekst „Majci ljekar rekao da bolesnog sina baci u rijeku!“, od 29.01.2012. godine. Demanti objavljen je 31.01.2012. godine, pod naslovom „Neistina je da sam majci rekao da baci dijete u rijeku“. Objavljeni demanti možete pročitati ovdje.

    6. MINISTARSTVO ODBRANE BiH – dnevni list  „FOKUS“: Tekst „Zemlja u haosu vojska u snu snu“, od 06.02.2012. godine. Demanti žalbenika objavljen je u dnevnom listu „Fokus“ 07.02.2012. godine, pod naslovom „Vojska pomaže građanima“. Objavljeni demanti možete pročitati ovdje.

    7. MINISTARSTVO ODBRANE BiH – dnevni list „DNEVNI LIST“: Tekst „Vojska čistila snijeg oko Poitičke akademije HDZ-a“, od 19.02.2012. godine. Demanti žalbenika objavljen je u dnevnom listu „Dnevni list“ 22.02.2012. godine, pod naslovom „Čistili prostor oko zajedničkih institucija“. Objavljeni demanti možete pročitati ovdje.

    8. G. LEO PLOČKINIĆ – portal DOSIJE.BA: Tekst „Izvještaj Doris Pack o BiH: Novo izazivanje mržnje u BiH?!“, od 01.03.2012. godine. Demanti žalbenika objavljen je na portalu Dosije.ba 02.03.2012. godine, pod naslovom „Pločkinić demantuje pisanje Dosije.ba“. Objavljeni demanti možete pročitati ovdje.

    9. G. BOŽE ČULO – dnevni list „DNEVNI LIST“: Tekst „Tvrdi da nije kriv, pijan pretjecao i skrivio smrt svoje suputnice“, od 04.03.2012. godine. Demanti žalbenika objavljen je u dnevnom listu „Dnevni list“ 10.03.2012. godine, pod naslovom „Nisam kriv za počinjeno kazneno djelo, a ne za nesreću“. Objavljeni demanti možete pročitati ovdje.

    Žalbenici koji su odustali od ulaganja žalbe, jer na upit Vijeća za štampu u BiH, nisu predočili protuargumente na navode zbog kojih su poslali žalbe:

    1. MINISTARSTVO ZA LJUDSKA PRAVA I IZBJEGLICE BIH – portal lista PRESS.RS: Reagiranje na tekst  „BiH ima najnepismenije stanovništvo u Evropi – 15 odsto građana ne ume ni da se potpiše“, objavljen 24.01.2012. godine. Reagiranje je upućeno zbog  velikog broja žalbi građana Ministarstvu za ljudska prava i izbjeglice BiH koji su se „žalili na netačnost objavljene vijesti“, odnosno, koji smatraju „da ista ne služi javnom interesu“, te kojom je „potenciran negativni stereotip na račun bosanskohercegovačkih građana bez obzira o kojoj etničkoj grupi, religiji, spolu ili uzrastu je rječ“. Nakon ukazivanja na nedostatke zaprimljenog demantija i upućivanja žalbenika  da dopuni demanti sa informacijama za koje smatra da su tačne, žalbenik je odustao od ulaganja žalbe. Više informacija o žalbi možete pročitati ovdje.

    2. AGENCIJA ZA FIZIČKU I TEHNIČKU ZAŠTITU LICA I OBJEKATA SWORD SECURITY d.o.o. – dnevni list „DNEVNI LIST“: Demanti teksta „Rekonstrukcija Vlade samo je san vrhuške HDZ-a“, od 16.02.2012. godine. Žalba se odnosila na tekst u kome su objavljeni „netačni navodi imenovanog ministra koji na  kompromitirajući način, negativnom kontekstu, i bez ikakvih dokaza, pominje Sword security d.o.o. i Direktora“. Nakon ukazivanja na nedostatke zaprimljenog demantija i upućivanja žalbenika  da dopuni demanti sa informacijama za koje smatra da su tačne, žalbenik je odustao od ulaganja žalbe. Više informacija o žalbi možete pročitati ovdje.

    Normal 0 21 false false false MicrosoftInternetExplorer4

    27.03.2012.

     

    ŽALBENA KOMISIJA VIJEĆA ZA ŠTAMPU U BIH

    održala

    47. SJEDNICU, 16.03.2012.

    Ukupno primljeno 30 žalbi građana  na pisanje štampanih i on-line medija

    Žalbena komisija Vijeća za štampu u Bosni i Hercegovini održala je 16.03.2012. godine četrdeset sedmu sjednicu na kojoj su razmotrene žalbe građana na pisanje štampanih i on-line medija, primljene u periodu januar-mart 2012. godine. Ukupno je zaprimljeno 30 žalbi, od čega je 19 razmotreno na sjednici, dok je samoregulacijom (objavom demantija ili reagiranja), riješeno 9 žalbi.

    Žalbena komisija  prihvatila je dvanaest (12) žalbi, u kojima je utvrđeno kršenje Kodeksa za štampu BiH. Sedam (7) žalbi nije prihvaćeno, jer u tekstovima na koje su se građani žalili nije utvrđeno kršenje  Kodeksa za štampu BiH. U dva (2) slučaja, nakon ukazivanja na nedostatke zaprimljenog demantija i upućivanja žalbenika  da dopune demanti sa informacijama za koje smatraju da su tačne, žalbenici su odustali od ulaganja žalbe.

    Prihvaćene žalbe:

    1. GĐA MILKICA MILOJEVIĆ – dnevni list „DNEVNI AVAZ“: Reagiranje povodom  teksta „Otkrivamo adrese ubica Bošnjaka Ljutočke doline“, od 07.02.2012. godine. Žalbena komisija Vijeća za štampu u BiH utvrdila je kršenje nekoliko Članova Kodeksa za štampu BiH: Člana 2 - Urednička odgovornost; Člana 3 – Huškanje; Člana 7 - Mogućnost odgovora; Člana 9 - Privatnost, i Člana 10 - Osobe optužene za krivična djela. Odluku Žalbene komisije Vijeća za štampu u BiH možete pročitati ovdje.

    2. GĐA BILJANA PEPIĆ – dnevni list „DNEVNI AVAZ“: Demanti teksta „Otkrivamo adrese ubica Bošnjaka Ljutočke doline“, od 07.02.2012. godine. Žalbena komisija Vijeća za štampu u BiH utvrdila je kršenje nekoliko Članova Kodeksa za štampu BiH: Člana 3 – Huškanje; Člana 5 - Tačnost i fer izvještavanje; Člana 7 - Mogućnost odgovora, i Člana 9 - Privatnost. Odluku Žalbene komisije Vijeća za štampu u BiH možete pročitati ovdje.

    3. STUDENTI FAKULTETA POLITIČKIH NAUKA – dnevni list „DNEVNI AVAZ“: Reagiranje na tekst „Studenta odveli na psihijatriju“, od 21.02.2012. godine. Žalbena komisija Vijeća za štampu u BiH utvrdila je kršenje Člana 9 - Privatnost, Kodeksa za štampu BiH. Odluku Žalbene komisije Vijeća za štampu u BiH možete pročitati ovdje.

    4. Z.J. – portal lista „DNEVNI AVAZ“: Žalba na komentare ispod teksta „Povratak u prošlost“, objavljenog 19.02.2012. godine na portalu lista „Dnevni avaz“. Žalbena komisija Vijeća za štampu u BiH prihvatila je žalbu kao ukazivanje građanina na komentare koji sadržavaju govor mržnje, u skladu sa akcijom „Niste nevidljivi“. Odluku Žalbene komisije Vijeća za štampu u BiH možete pročitati ovdje.

    5. Z.J. – portal lista „DNEVNI AVAZ“: Žalba na komentare ispod teksta „Tilman Cilh, predsjednik Društva za ugrožene narode: RS-om vladaju podanici ratnih zločinaca“, objavljenog 25.02.2012. godine na portalu lista „Dnevni avaz“. Žalbena komisija Vijeća za štampu u BiH prihvatila je žalbu kao ukazivanje građanina na komentare koji sadržavaju govor mržnje, u skladu sa akcijom „Niste nevidljivi“. Odluku Žalbene komisije Vijeća za štampu u BiH možete pročitati ovdje.

    6. Z.J. – portal lista „DNEVNI AVAZ“: Žalba na komentare ispod teksta „Turska posjeduje Bibliju u kojoj Isus najavljuje dolazak poslanika Muhammeda a.s“, objavljenog 27.02.2012. godine na portalu lista „Dnevni avaz“. Žalbena komisija Vijeća za štampu u BiH prihvatila je žalbu kao ukazivanje građanina na komentare koji sadržavaju govor mržnje, u skladu sa akcijom „Niste nevidljivi“. Odluku Žalbene komisije Vijeća za štampu u BiH možete pročitati ovdje.

    7. Z.J. – portal lista „DNEVNI AVAZ“: Žalba na komentare ispod teksta „Pogrešna adresa“, objavljenog 28.02.2012. godine na portalu lista „Dnevni avaz“. Žalbena komisija Vijeća za štampu u BiH prihvatila je žalbu kao ukazivanje građanina na komentare koji sadržavaju govor mržnje, u skladu sa akcijom „Niste nevidljivi“. Odluku Žalbene komisije Vijeća za štampu u BiH možete pročitati ovdje.

    8. G. LEO PLOČKINIĆ – portal DOSIJE.BA: Žalba na tekst „Odgovor na demant: Razjareni ustaša potvrdio da mrzi Bošnjake!“, od 02.03.2012. godine. Žalbena komisija Vijeća za štampu u BiH utvrdila je kršenje Člana 2 - Urednička odgovornost  i Člana 3 - Huškanje, Kodeksa za štampu BiH. Odluku Žalbene komisije Vijeća za štampu u BiH možete pročitati ovdje.

    9. ŽALBENA KOMISIJA VIJEĆA ZA ŠTAMPU U BiH - dnevni list „OSLOBOĐENJE“: Reagiranje Žalbene komisije Vijeća za štampu u BiH povodom načina izvještavanja o slučaju porodične tragedije u tekstu „Pucao u kćerke, pa se ubio“, od 16.03.2012. godine. Žalbena komisija Vijeća za štampu u BiH utvrdila je kršenje Člana 9 - Privatnost, Kodeksa za štampu BiH. Odluku Žalbene komisije Vijeća za štampu u BiH možete pročitati ovdje.

    10. ŽALBENA KOMISIJA VIJEĆA ZA ŠTAMPU U BiH – dnevni list „NEZAVISNE NOVINE“: Reagiranje Žalbene komisije Vijeća za štampu u BiH povodom načina izvještavanja o slučaju porodične tragedije u tekstu „Kćerkama pucao u glavu, pa se ubio“, od 16.03.2012. godine. Žalbena komisija Vijeća za štampu u BiH utvrdila je kršenje Člana 9 - Privatnost i Člana 11 - Poštivanje djece i maloljetnika, Kodeksa za štampu BiH. Odluku Žalbene komisije Vijeća za štampu u BiH možete pročitati ovdje.

    11. ŽALBENA KOMISIJA VIJEĆA ZA ŠTAMPU U BiH - dnevni list  „DNEVNI AVAZ“: Reagiranje Žalbene komisije Vijeća za štampu u BiH povodom načina izvještavanja o slučaju porodične tragedije u tekstu „Otac pucao u glavu kćerkama i potom izvršio samoubistvo“, od 16.03.2012. godine. Žalbena komisija Vijeća za štampu u BiH utvrdila je kršenje Člana 9 - Privatnost i Člana 11- Poštivanje djece i maloljetnika, Kodeksa za štampu BiH. Odluku Žalbene komisije Vijeća za štampu u BiH možete pročitati ovdje.

    12. LAMIJA HODŽIĆ i IVAN BAJDAK - portal ZENICABLOG.COM: Žalba na tekst „Novi detalji zločina na Jaliji“, od 15.03.2012. godine. Žalba povodom načina izvještavanja o slučaju porodične tragedije i objavljivanja imena maloljetnih žrtava. Žalbena komisija Vijeća za štampu u BiH utvrdila je kršenje Člana 9 - Privatnost i Člana 11 - Poštivanje djece i maloljetnika, Kodeksa za štampu BiH. Odluku Žalbene komisije Vijeća za štampu u BiH možete pročitati ovdje.

    Žalbe koje nisu prihvaćene, jer nije utvrđeno kršenje Kodeksa za štampu BiH:

    1. G. LEO PLOČKINIĆ – dnevni list „DNEVNI AVAZ“: Reagiranje na tekst „Za šta smo ginuli“, objavljen  03.02.2012. godine u rubrici Komentar dana. Žalbena komisija Vijeća za štampu u BiH nije utvrdila kršenje Kodeksa za štampu BiH. Objavljeni tekst urađen je u formi komentara, koji je slobodna novinarska forma odvojena od ostalog novinskog sadržaja, i kao takva, ne narušava profesionalna pravila izvještavanja. Odluku Žalbene komisije Vijeća za štampu u BiH možete pročitati ovdje.

    2. GĐA JASNA ZVEKIĆ – portal DOSIJE.BA: Žalba na tekst „Demant: Tužit ću vas jer prenosite neistine, ali vas neću tužiti?!“, od 11.02.2012. godine. Žalbena komisija Vijeća za štampu u BiH nije utvrdila kršenja Kodeksa za štampu BiH, jer žalbenica uredništvu portala nije dostavila argumente zbog čega je tekst sporan. Odluku Žalbene komisije Vijeća za štampu u BiH možete pročitati ovdje.

    3. G. ENES SMAJLOVIĆ – dnevni list  „OSLOBOĐENJE“: Reagiranje na komentar g. Borisa Dežulovića „Angelina Jolie i besmisao slobode“, objavljen 23.02.2012. godine u dnevnom listu „Oslobođenje“. Žalbena komisija Vijeća za štampu u BiH nije utvrdila kršenja Kodeksa za štampu BiH. Odluku Žalbene komisije Vijeća za štampu u BiH možete pročitati ovdje.

    4. G. ENES SMAJLOVIĆ – dnevni list  „OSLOBOĐENJE“: Reagiranje na komentar g. Borisa Dežulovića „Pusti Ronaldinha, čuvaj Papca“, objavljen 02.03.2012. godine u dnevnom listu „Oslobođenje“. Žalbena komisija Vijeća za štampu u BiH nije utvrdila kršenja Kodeksa za štampu BiH. Odluku Žalbene komisije Vijeća za štampu u BiH možete pročitati ovdje.

    5. ŽALBENA KOMISIJA VIJEĆA ZA ŠTAMPU U BiH – portal DEPO.BA: Reagiranje Žalbene komisije Vijeća za štampu BiH povodom teksta „Faruk Drina/organizator koncerta Gorana Bregovića u Zetri: Ja, Sarajlija, protiv Depo portala i 'celog sveta'“, objavljenog 11.03.2012. godine na portalu Depo.ba. Žalbena komisija Vijeća za štampu u BiH nije utvrdila kršenja Kodeksa za štampu BiH. Međutim, Žalbena komisija ukazuje urednicima na potrebu da vode računa kod objavljivanja tekstova sa neprihvatljivim jezikom u javnoj komunikaciji, kao što je slučaj sa ovim tekstom. Odluku Žalbene komisije Vijeća za štampu u BiH možete pročitati ovdje.

    6. IVAN BAJDAK - portal SARAJEVO-X.COM: Žalba na tekst: „Zenica: Pokušao ubiti kćerke pa onda ubio sebe“, od 15.03.2012. godine. Žalbena komisija Vijeća za štampu u BiH nije utvrdila kršenje Kodeksa za štampu BiH u izvještavanju o ovom tragičnom događaju. Odluku Žalbene komisije Vijeća za štampu u BiH možete pročitati ovdje.

    7. IVAN BAJDAK - portal SARAJEVO-X.COM: Žalba na tekst „Zenica: „Ranjene djevojčice životno ugrožene, Zenica u šoku“, od 15.03.2012. godine. Žalbena komisija Vijeća za štampu u BiH nije utvrdila kršenje Kodeksa za štampu BiH u izvještavanju o ovom tragičnom događaju. Odluku Žalbene komisije Vijeća za štampu u BiH možete pročitati ovdje.

     

    Žalbe riješene samoregulacijom, tj. objavom demantija ili reagiranja:

    1. G. SABAHUDIN KUDUZOVIĆ – dnevni list „DNEVNI AVAZ“: Tekst „Gasulio sam mrtvaca kojem su uzeti organi“, od 13.01.2012. godine. Demanti je objavljen 12.02.2012. godine, pod naslovom „Nije riječ o trgovini organima“. Objavljeni demanti možete pročitati ovdje.

    2. G. SABAHUDIN KUDUZOVIĆ – dnevni list „DNEVNI AVAZ“: Tekst „Istraga treba biti pokrenuta u Hrvatskoj“, od 17.01.2012. godine. Demanti je objavljen 12.02.2012. godine, pod naslovom „Nije riječ o trgovini organima“. Objavljeni demanti možete pročitati ovdje.

    3. GRUPA GRAĐANA - portal SARAJEVO-X.COM: Reagiranje  povodom  komentara   na  tekst   „U Gornjoj Maoči uhapšeni Nusret Imamović i njegov brat Eldin“, objavljen 25.01.2012. godine na portalu Sarajevo-x.com. Reagiranje se odnosilo na komentare koji su u velikoj mjeri sadržavali govor mržnje. Nakon upućenog reagiranja grupe građana, glavni i odgovorni urednik  portala Sarajevo-x.com, naznačio je kako je redakcija portala Sarajevo-x.com pokušala moderirati sve komentare koji su sadržavali govor mržnje, međutim, zbog velikog broja postavljenih komentara taj zadatak je bilo nemoguće ostvariti, stoga je naknadno stavljena napomena da članak nije moguće komentarisati. Više informacija o žalbi možete pročitati ovdje.

    4. G. DRAŽEN MILOSAVLJEVIĆ – portal FRONTAL.RS: Komentari povodom autorskog teksta „Nacionalna strategija srpskog naroda u BiH“, objavljenog 15.01.2012. godine. Profesionalnom saradnjom sa uredništvom, pismo Vijeća za štampu u BiH objavljeno je na portalu Frontal.rs 18.02.2012. godine i ostvarena je saradnja sa MUP-om RS, koji je postavljače komentara sa prijetećim porukama, nakon utvrđivanja njihovih IP adresa, priveo na ispitivanje. Objavljeno pismo Vijeća za štampu u BiH možete pročitati ovdje.

    5. DR. BEKIR KARČIĆ – dnevni list „DNEVNI AVAZ“: Tekst „Majci ljekar rekao da bolesnog sina baci u rijeku!“, od 29.01.2012. godine. Demanti objavljen je 31.01.2012. godine, pod naslovom „Neistina je da sam majci rekao da baci dijete u rijeku“. Objavljeni demanti možete pročitati ovdje.

    6. MINISTARSTVO ODBRANE BiH – dnevni list  „FOKUS“: Tekst „Zemlja u haosu vojska u snu snu“, od 06.02.2012. godine. Demanti žalbenika objavljen je u dnevnom listu „Fokus“ 07.02.2012. godine, pod naslovom „Vojska pomaže građanima“. Objavljeni demanti možete pročitati ovdje.

    7. MINISTARSTVO ODBRANE BiH – dnevni list „DNEVNI LIST“: Tekst „Vojska čistila snijeg oko Poitičke akademije HDZ-a“, od 19.02.2012. godine. Demanti žalbenika objavljen je u dnevnom listu „Dnevni list“ 22.02.2012. godine, pod naslovom „Čistili prostor oko zajedničkih institucija“. Objavljeni demanti možete pročitati ovdje.

    8. LEO PLOČKINIĆ – portal DOSIJE.BA: Tekst „Izvještaj Doris Pack o BiH: Novo izazivanje mržnje u BiH?!“, od 01.03.2012. godine. Demanti žalbenika objavljen je na portalu Dosije.ba 02.03.2012. godine, pod naslovom „Pločkinić demantuje pisanje Dosije.ba“. Objavljeni demanti možete pročitati ovdje.

    9. G. BOŽE ČULO – dnevni list „DNEVNI LIST“: Tekst „Tvrdi da nije kriv, pijan pretjecao i skrivio smrt svoje suputnice“, od 04.03.2012. godine. Demanti žalbenika objavljen je u dnevnom listu „Dnevni list“ 10.03.2012. godine, pod naslovom „Nisam kriv za počinjeno kazneno djelo, a ne za nesreću“. Objavljeni demanti možete pročitati ovdje.

    Žalbenici koji su odustali od ulaganja žalbe, jer na upit Vijeća za štampu u BiH, nisu predočili protuargumente na navode zbog kojih su poslali žalbe:

    1. MINISTARSTVO ZA LJUDSKA PRAVA I IZBJEGLICE BIH – portal lista PRESS.RS: Reagiranje na tekst  „BiH ima najnepismenije stanovništvo u Evropi – 15 odsto građana ne ume ni da se potpiše“, objavljen 24.01.2012. godine. Reagiranje je upućeno zbog  velikog broja žalbi građana Ministarstvu za ljudska prava i izbjeglice BiH koji su se „žalili na netačnost objavljene vijesti“, odnosno, koji smatraju „da ista ne služi javnom interesu“, te kojom je „potenciran negativni stereotip na račun bosanskohercegovačkih građana bez obzira o kojoj etničkoj grupi, religiji, spolu ili uzrastu je rječ“. Nakon ukazivanja na nedostatke zaprimljenog demantija i upućivanja žalbenika  da dopuni demanti sa informacijama za koje smatra da su tačne, žalbenik je odustao od ulaganja žalbe. Više informacija o žalbi možete pročitati ovdje.

    2. AGENCIJA ZA FIZIČKU I TEHNIČKU ZAŠTITU LICA I OBJEKATA SWORD SECURITY d.o.o. – dnevni list „DNEVNI LIST“: Demanti teksta „Rekonstrukcija Vlade samo je san vrhuške HDZ-a“, od 16.02.2012. godine. Žalba se odnosila na tekst u kome su objavljeni „netačni navodi imenovanog ministra koji na  kompromitirajući način, negativnom kontekstu, i bez ikakvih dokaza, pominje Sword security d.o.o. i Direktora“. Nakon ukazivanja na nedostatke zaprimljenog demantija i upućivanja žalbenika  da dopuni demanti sa informacijama za koje smatra da su tačne, žalbenik je odustao od ulaganja žalbe. Više informacija o žalbi možete pročitati ovdje.

    Kontakt

    Vijeće za štampu u BiH
    Trampina 8
    71000 Sarajevo
    Bosna i Hercegovina

    Tel: +387 33 272 270
    Fax: +387 33 272 271
    E-mail: [email protected]
    Web: www.vzs.ba

    © 2017 Vijeće za štampu u Bosni i Hercegovini. All Rights Reserved. Website realizovan sredstvima Misije OSCE-a u BiH, NED i UNESCO / EC.

    Please publish modules in offcanvas position.