Tel: +387 33 272 270   |   Fax: +387 33 272 271   |   Trampina 8,  71000 Sarajevo   |   [email protected]

    Roditelji učenika II-2 i II-4 razreda OŠ "Lukavac Grad" - portal sodalive.ba, 20.07.2017.godine

    Broj: 228-02/17
    Datum: 20.07.2017.

     

    ODLUKA
    Žalbene komisije Vijeća za štampu u Bosni i Hercegovini
    po žalbi roditelja učenika II-2 i II-4 razreda Osnovne škole „Lukavac Grad“
    na tekst objavljen na portalu sodalive.ba 17.05.2017.g.
    pod naslovom „Skandal u OŠ Lukavac Grad: Učiteljice 'II-2' i 'II-4' nisu dopustile učenicima da budu sa učenicima 'II-5'; Roditelji traže sankcije!“

    ŽALBA SE PRIHVAĆA
    Prekršen Kodeks za štampu i online medije BiH

    Član 7 - Mogućnost odgovora

    Žalbena komisija konstatuje da je prekršen Član 7 – Mogućnost odgovora,
    Kodeksa za štampu i online medije BiH budući da nije objavljen demanti Žalbenika
    i ispoštovano njihovo pravo na odgovor.

    Žalbena komisija preporučuje uredništvu portala sodalive.ba objavu demantija, uz napomenu da uredništvo navedeni demanti objavi u skladu sa Zakonom o zaštiti ličnih podataka.

    Žalbena komisija Vijeća za štampu u BiH prihvatila je žalbu roditelja učenika II-2 i II-4 razreda Osnovne škole „Lukavac Grad“ na tekst objavljen na portalu sodalive.ba 17.05.2017.g., pod naslovom „Skandal u OŠ Lukavac grad: Učiteljice 'II-2' i 'II-4' nisu dopustile učenicima da budu sa učenicima 'II-5'; roditelji traže sankcije!“.

    U tekstu je objavljeno: „U petak, 12. Maja u organizaciji OŠ Lukavac Grad, učenici prvog, drugog i trećeg razreda trebali su otputovati u obilazak Grada Tuzle i posjetiti pozorište. Roditelji su kako je planirano, izvršili uplatu i dovezli djecu u ulicu Branilaca Bosne odakle je planiran polazak, nakon čega su uslijedili problemi. Kako piše u saopštenju potpisanom od strane 20 (od 22) roditelja učenika II-5 odjeljenja, učiteljice odjeljenja II-2 Meldina Burgić Subašić i II-4 Nermina Avdić, odbile su ući u autobus i zabranile ulazak svojim učenicima sa učenicima odjeljenja II-5 sa učiteljicom Alisom Baćić“.

    Dalje se navodi: „Nedim Osmanović, zamjenik direktora OŠ Lukavac Grad, ni nakon 90 minuta uvjeravanja nije imao uticaja na spomenute učiteljice nakon čega su djeca zajedno sa učiteljicom razreda II-5 počela da plaču, a zamjenik direktora na silu tjera učiteljicu područne škole Bokavići da putuje sa 'spornim' odjeljenjem. – Ista ta djeca su drugarice i drugovi koji se svakodnevno druže u vrtiću, zajedno idu na ručak, igraju se ispred zgrade što je pokazatelj da su učiteljice Meldina Burgić Subašić i Nermina Avdić previše dale sebi za pravo, da ne poštuju prije  svega kodeks ponašanja, profesiju koju zastupaju, ustanovu u kojoj rade, menadžment OŠ Lukavac Grad i cijeli obrazovni sistem kojeg Vi predstavljate. Kao tačka na I, iste učiteljice se fotografišu i postavljaju fotografiju na društvenoj mreži sa komentarom NE MOŽE NAM NIKO NIŠTA. Piše između ostaloga u pismu upućenom ministru Zlatanu Muratoviću“.

    Povodom ovog teksta Vijeću za štampu u BiH i redakciji portala sodalive.ba obratile su se gđe Sabina Kadrić i Irma Kovačević, predstavnice roditelja učenika II-2 i II-4 Osnovne škole „Lukavac Grad“. U dostavljenoj žalbi se navodi:
    „Dana 17.05.2017. godine u 16.35, objavili ste na Vašem portalu dopis sa naslovom „Skandal u OŠ Lukavac Grad: Učiteljice 'II-2' i 'II-4' nisu dopustile učenicima da budu sa učenicima 'II-5'; Roditelji traže sankcije!', u potpisu predstavnika roditelja II – 5 razreda OŠ 'Lukavac Grad' gospođe Amre Brkić i ostalih roditelja. Objavivši neprovjerene informacije o događaju koji se odigrao dana 12. 05. 2017. godine, gdje su dvije učiteljice Nermina Avdić i Meldina Subašić kao i učenici odjeljenja II – 2 i II – 4 , javno blaćeni, omalovažavani, etiketirani i diskriminirani, kao predstavnici roditelja II – 2 i II – 4 razreda, upućujemo javni demant svega navedenog i objavljenog na Vašem portalu“.

    Žalbenici dodaju i sljedeće: „Prije svega želimo da upoznamo javnost, a i Vas roditelji II-5 razreda, na početku školske 2016/2017 godine, trenutna učiteljica II – 5 razreda Alisa Bačić bila je raspoređena u odjeljenje II – 4 razreda, a koja je do tada radila u područnoj školi 'Bistarac' i to po ugovoru na neodređeno vrijeme.Zašto i kako je učiteljica Alisa Bačič preraspoređena u O.Š.'Lukavac Grad', možete pitati dotičnu, a i samo Ministarstvo obrazovanja, nauke, kulture i sporta TK. Međutim, kako je naša učiteljica Nermina Avdić (koja je svake godine po ugovoru na određeno vrijeme), ponovno primljena u O.Š.'Lukavac Grad', ali joj je dodjeljeno drugo odjeljenje u okviru iste škole, na zahtjev nas roditelja (II – 4 razreda) obratili smo se menadžmentu škole sa zahtjevom o preraspodjeli navedene dvije učiteljice. Nakon konsultacije sa menadžmentom i pedagogom škole, odlučeno je da je prije svega u interesu djece, da ih uči ista učiteljica kao i prethodne školske godine (a koja je svakako već primljena u našu školu, ponovo po ugovoru na određeno vrijeme ), a ne 'nova' Alisa Bačić“, kao i:

    „Demantujemo da su učenici II – 2 i II – 4 razreda bili planirani da idu sa II – 5 razredom kako stoji u Vašem dopisu. Također, da su učiteljice Nermina Avdić i Meldina Subašić odbile da sa svojim učenicima uđu u autobus, jer kako je već opisano u ovom demantu, a što se može provjeriti kroz protokol škole kao i izjava svih učiteljica drugih razreda. Pomoćnik direktora Nedim Osmanović ni u jednom momentu nije dolazio do učiteljica Nermine Avdić i Meldine Subašić da ih nagovara ili da im naredi da uđu u autobus II5 razreda. Uopšte nisu razgovarali, te ovim demantujemo još jednu od činjenica koje ste naveli. Naravno, pomoćnik direktora će se o tome i pismeno očitovati tokom postupka“.

    Postupajući u skladu sa žalbenom procedurom, Vijeće za štampu u BiH uputilo je pismo gl. i odg. uredniku portala sodalive.ba povodom zahtjeva Žalbenika za objavom demantija. U dostavljenom odgovoru, uredništvo navodi:

    „Možete li nam kao pravnica objasniti i pojasniti na koji način je ovaj dokument (misleći na demant.docx) legalan? Kako je dokazano da je ovo stav roditelja pomenutih razreda? Na email adresu 'Ova e-maila adresa je zaštićena od spambotova. Omogućite JavaScript da biste je vidjeli.'; sa koje je stigao sporni 'demant' (iz e-mail adrese se ne može zaključiti
    da je riječ o osobi koja se predstavlja) poslali smo email u kojem smo zamolili roditelje da se potpišu na demant iza kojeg stoje (baš kako ste Vi učinili sa Pismom za urednika - pismo za urednika.pdf) i isti nam skeniran dostave na email, što do danas nije učinjeno. Druga osoba (koja nije dostavila demant) je dostavila 'Spisak roditelja II-4 razreda' čime nije dokazano da stoje iza pisma jer u naslovu dokumenta nema navoda koji bi dokazali da je riječ o spornom dokumentu tj. 'demantu'. To može biti spisak roditelja koji je iskorišten u neke druge svrhe. Također, dokument koji je naknadno poslan sa druge adrese sadržava brojeve ličnih karata što nije traženo zbog zaštite ličnih podataka. Članak koji je objavljeno na portalu je pismo koje je dostavljeno sa potpisima 20 od 22 roditelja razreda i isto je proslijeđeno na adrese nadležnih Ministarstava, Općine i škole. Potpisima su roditelji stali iza pisma i teksta što sa 'demantom' nije slučaj. Nama nije dostavljen originalni skeniran dokument sa potpisom barem polovine roditelja učenika koja pohađaju sporne razrede. Svakako da problem neće biti objaviti demant, nije nikada ni bio, ali nas zanima na koji način Vi, kao Vijeće za štampu, ste zaključili da je u pitanju tačan i istinit dokument? Šta će se desiti ako se jave roditelji i upute žalbu na demant iza kojeg ne stoje? Ponavljamo, više puta u odgovoru su na sporne email adrese poslane molbe da nam se dostavi originalan dokument tj. skeniran i potpisan od strane roditelja a što nikada nije učinjeno“.

    Žalbena komisija Vijeća za štampu u BiH, na sjednici održanoj 20.07.2017.g., razmotrila je žalbu roditelja učenika II-2 i II-4 razreda Osnovne škole „Lukavac Grad“, tekst „Skandal u OŠ Lukavac Grad: Učiteljice 'II-2' i 'II-4' nisu dopustile učenicima da budu sa učenicima 'II-5'; roditelji traže sankcije!“ od 17.05.2017.g., odgovor uredništva i utvrdila kršenje Kodeksa za štampu i online medije BiH: Član 7 - Mogućnost odgovora.

    Žalbena komisija konstatuje da je prekršen Član 7 – Mogućnost odgovora, Kodeksa za štampu i online medije BiH budući da nije objavljen demanti Žalbenika i ispoštovano njihovo pravo na odgovor.

    Žalbena komisija preporučuje uredništvu portala sodalive.ba objavu demantija, uz napomenu da uredništvo navedeni demanti objavi u skladu sa Zakonom o zaštiti ličnih podataka.


    Član 7 - Mogućnost odgovora, Kodeksa za štampu i online medije BiH: „Pravo na odgovor će biti prošireno na relevantne osobe ukoliko urednik procijeni da takav korak doprinosi tačnosti i nepristranosti izvještavanja. Ukoliko je ikako moguće, na raspolaganje će biti stavljena mogućnost neposrednog odgovora u izdanju u kojem je objavljena optužba i/ili netačno navedene informacije, u dužini ne većoj od integralno objavljenog teksta“.


    Žalbena komisija Vijeća za štampu u BiH preporučuje uredništvu portala sodalive.ba da objavi ovu Odluku.

    Članovi/ce Žalbene komisije: Dopredsjedavajući, advokat Dražen Zubak; sutkinja Nada Arsenić; urednik Fuad Kovačević; urednik Milan Šutalo, novinar Muhamed Jusić, prof. dr Zlatiborka Popov Momčinović, prof. dr Enes Osmančević i novinarka Suzana Mijatović.


    Dopredsjedavajući
    Žalbene komisije


    Dražen Zubak

    Kontakt

    Vijeće za štampu u BiH
    Trampina 8
    71000 Sarajevo
    Bosna i Hercegovina

    Tel: +387 33 272 270
    Fax: +387 33 272 271
    E-mail: [email protected]
    Web: www.vzs.ba

    © 2017 Vijeće za štampu u Bosni i Hercegovini. All Rights Reserved. Website realizovan sredstvima Misije OSCE-a u BiH, NED i UNESCO / EC.