Tel: +387 33 272 270   |   Fax: +387 33 272 271   |   Trampina 8,  71000 Sarajevo   |   [email protected]

    Odluke Vijeća za štampu BiH sa sjednice održane u Banja Luci

    IZVJEŠTAJ SA REDOVNE SJEDNICE VIJEĆA ZA ŠTAMPU BIH
    održane 20. aprila  2006. u Banja Luci

     

    Redovna sjednica Vijeća za štampu BiH, samoregulatornog tijela nadležnog za očuvanje profesionalnih standarda novinarstva i omogućavanje ulaganja prigovora javnosti na pisanje štampe, održana je 20. aprila 2006. u Banja Luci.
    Na sjednici su, pored pojedinačnih prigovora na tekstove objavljene u bosansko-hercegovačkim štampanim medijima, razmatrana i brojna bitna pitanja vezana za rad Vijeća za štampu.

    - Izborna godina: U povodu uključivanja Vijeća za štampu u Zakon o izmjenama i dopunama Izbornog Zakona BiH, članovi Vijeća su prihvatili pismo predsjednika Centralne izborne komisije BiH, u kojemu se članovi Vijeća zvanično obavještavaju da Član 16 ovoga Zakona predviđa da "politički subjekti svoje primjedbe na sadržaje u štampanim medijima u vezi sa praćenjem izborne kampanje upućuju Vijeću za štampu".
    Vijeće za štampu cijeni odluku Centralne izborne komisije BiH i prihvata ukazano povjerenje, uz odluku da se u najskorije vrijeme održi sastanak sa predstavnicima Centralne izborne komisije BiH, radi preciziranja dogovora o suradnji u toku predizborne kampanje.
    U cilju što profesionalnijeg izvještavanja u predizbornom periodu, Vijeće za štampu će u najskorije vrijeme donijeti prijedloge-upute o predizbornom izvještavanju, koji će biti poslati štampanim medijima i političkim subjektima u Bosni i Hercegovini.

    - Gender senzitivni jezik: Vijeće za štampu BiH je obavilo širu raspravu o upotrebi gender senzitivnog jezika u bosansko-hercegovačkim medijima.
    Vijeće preporučuje da svi mediji u BiH treba da budu upoznati sa potrebom poštivanja Zakona o ravnopravnosti spolova u BiH, koji, između ostalog, reguliše i pitanja iz oblasti poštivanja gender senzitivnog jezika.

    - Dopuna Kodeksa za štampu: Na sastanku Vijeća za štampu je razgovarano o potrebi dopune i preciziranja određenih članova postojećeg Kodeksa za štampu, po pitanjima gendera, oglasnog prostora, smrtovnica i sl. Također, otvoreno je i pitanje neovlaštenog korištenja intelektualnog vlasništva i nadležnosti nad Internet portalima.


    Prigovori javnosti:

    Sekretarijat Vijeća za štampu BiH je od početka godine do 15. aprila primio 15 žalbi građana na pisanje bosansko-hercegovačke štampe.
    7 žalbi je riješeno posredovanjem Sekretarijata između podnosioca žalbe i medija,  a ostalih 8 slučajeva je razmatrano na sjednici Vijeća za štampu 20. aprila o.g. u Banja Luci.

    1. Gender Centar Vlade RS - «Nezavisne novine»: prigovor je djelomično prihvaćen.
    Vijeće za štampu je djelomično prihvatilo prigovor Gender Centra Vlade Republike Srpske na tekst objavljen 11.12.2005. u "Nezavisnim novinama" pod naslovom "Vlada dobila 'stručnjakinju'".
    Vijeće za štampu smatra da je redakcija prekršila Član 7 Kodeksa za štampu, koji predviđa mogućnost odgovora druge strane.
    Također, Vijeće za štampu BiH smatra da je bilo elemenata netolerancije i kršenja Člana 4 Kodeksa za štampu, u pitanju diskriminacije po osnovu uvredljivih aluzija i označavanja spolne pripadnosti.
    Vijeće za štampu nije prihvatilo žalbu Gender Centra Vlade RS protiv «Nezavisnih novina»,  po osnovi huškanja na bazi spolne pripadnosti.

    2. G. Milan Trivić, direktor BHT1 - «Dani»: prigovor je prihvaćen.
    Razmotreno je i pismo g. Milana Trivića, direktora BHT1, upućeno Vijeću za štampu, Helsinškom komitetu za ljudska prava u BiH i Udruženju/Udruzi "BH Novinari" povodom navoda u tekstu "Medi(j)okritet", objavljenog u magazinu Dani, 31.3.2006. U tekstu se navodi da je jedini kvalitet postavljanja g. Trivića na mjesto direktora BHT1 to što je "Srbin, a nije četnik".
    Vijeće za štampu BiH naglašava da jezik mržnje nije prihvatljiv za medije, te da se  nacionalnost ne može koristiti kao parametar za zanimanje.

    3. Udruženja bivših radnika Uprave carina RS - «Dnevni Avaz»: prigovor nije prihvaćen.
    Vijeće za štampu je razmotrilo prigovor Udruženja bivših radnika Uprave carina RS na tekst "Ispitat ćemo kako su ti banditi uopće primljeni u Upravu carina RS" objavljen u "Dnevnom avazu". Imajući u vidu da je redakcija "Dnevnog avaza" objavila demanti Udruženja u tekstu "Ko su banditi Čauševiću?", Vijeće za štampu je donijelo odluku da nije prekršen Kodeks za štampu, budući da je redakcija pružila mogućnost odgovora drugoj strani.

    4. Općinski odbor SDA Centar - «Oslobođenje»: prigovor nije prihvaćen.
    Vijeće za štampu je razmotrilo i prigovor Općinskog odbora SDA Centar na tekstove "Sumnjivi prijedlozi vjećnika SDA oko hotela 'Dardanija'" i "Općina Centar tuži Kabaša Krasnićija", objavljene u dnevnom listu Oslobođenje. Prigovor na objavljivanje demantija u rubrici "Tribina" umjesto u rubrici "Crna hronika", gdje su prvobitni tekstovi i objavljeni, nije prihvaćen jer je to pitanje uređivačke politike lista.

    5. Udruženje Q - za promicanje i zaštitu kulture, identiteta i ljudskih prava queer osoba - «Svijet»: prigovor nije prihvaćen.
    Nije prihvaćen prigovor Udruženja Q - za promicanje i zaštitu kulture, identiteta i ljudskih prava queer osoba, na tekst objavljen u magazinu Svijet, pod naslovom "Prvo lažno lezbejsko vjenčanje u BiH". Vijeće za štampu smatra da redakcija magazina Svijet nije prekršila odredbe Kodeksa za štampu, budući je objavila reagovanje Udruženja Q,  a novinarka-autorica teksta je poslala pismeno izvinjenje Udruženju. Vijeće za štampu prepušta urednicima "Svijeta" odluku da li će ponovno objaviti demanti i javno izvinjenje članovima Udruženja Q.

    6. G. Luka Borovčanin, sudija Osnovnog suda u Sokocu - «Dani»: prigovor nije prihvaćen.
    Objavljivanjem demantija g. Borovčanina, magazin Dani su ispoštovali odredbu Kodeksa za štampu o obavezi davanja mogućnosti odgovora, propisanu Članom 7.
    Vijeće za štampu BiH nije prihvatilo prigovor g. Luke Borovčanina, sudije Osnovnog suda u Sokocu na tekst "Predsjednik koji je volio naftu", objavljenog 09.12.2005. u magazinu Dani, i zbog toga što ovo tijelo ne razmatra slučajeve koji su predmetom sudskog procesa, kao što to ovaj slučaj jeste.

    7. Članice kolektiva JU sarajevska filharmonija - «Slobodna Bosna»: demanti objavljen.
    Prigovor na tekst magazina Slobodna Bosna «Da li su radne dozvole u Narodnom pozorištu dobile i prostituke iz Moldavije», upućen Vijeću za štampu od članica kolektiva JU Sarajevska filharmonija, zaključen je činjenicom da je u međuvremenu «Slobodna Bosna» objavila demanti Članica i time ispoštovala Član 7 Kodeksa za štampu - Mogućnost odgovora.

    Povodom ovoga prigovora, Vijeće za štampu podsjeća štampane medije na Član 5 Kodeksa za štampu - Tačnost i fer izvještavanje, kao i na Član 6 Kodeksa - Komentar, pretpostavka i činjenica.

    8. G. Hasan Musemić, bivši direktor Federalnog Zavoda za zapošljavanje - «SAN»: slučaj je vraćen na dodatnu provjeru.
    Prigovor bivšeg direktora Federalnog Zavoda za zapošljavanje, g. Hasana Musemića vraćen je na dodatnu provjeru, zbog nepreciznih i nedostatnih informacija o slučaju. Prigovor će biti ponovno razmatran na sljedećoj sjednici Vijeća u maju mesecu o.g.


    Sljedeća sjednica Vijeća za štampu BiH zakazana je za maj mjesec 2006.


    Više informacija:
    Sekretarijat Vijeća za štampu
    Trampina 8, Sarajevo
    033 272-270; 033 272 271
    e-mail: Ova e-maila adresa je zaštićena od spambotova. Omogućite JavaScript da biste je vidjeli.
    web: www.vzs.ba

    Kontakt

    Vijeće za štampu u BiH
    Trampina 8
    71000 Sarajevo
    Bosna i Hercegovina

    Tel: +387 33 272 270
    Fax: +387 33 272 271
    E-mail: [email protected]
    Web: www.vzs.ba

    © 2017 Vijeće za štampu u Bosni i Hercegovini. All Rights Reserved. Website realizovan sredstvima Misije OSCE-a u BiH, NED i UNESCO / EC.

    Please publish modules in offcanvas position.