Tel: +387 33 272 270   |   Fax: +387 33 272 271   |   Trampina 8,  71000 Sarajevo   |   [email protected]

    Sjednica Vijeća za štampu - Banja Luka, 13. oktobar 2006.


    SJEDNICA VIJEĆA ZA ŠTAMPU, BANJA LUKA, 13.OKTOBAR 2006.


    Vijeće za štampu BiH je od augusta mjeseca o.g. primilo ukupno trinaest prigovora, od čega je devet razmotreno na posljednjoj sjednici održanoj 13. oktobra u Banja Luci. Preostala dva prigovora su bila van nadležnosti Vijeća, dok je u jednom slučaju podnosilac prigovora odustao od žalbe.

    Prihvaćena su četiri prigovora:

    -  Prigovor g. Bakhtyara Aljafa, direktora Međunarodnog instituta za bliskoistočne i balkanske studije, na članak "Kako Bahtijar Aljaf podvaljuje" objavljenog 9.9.2006. u dnevnom listu "SAN". Vijeće za štampu smatra da je prekršen član 7. Kodeksa za štampu, Mogućnost odgovora.

    Razmoteni su i prigovori na pisanje "Dnevnog lista" upućeni od "Hrvatske kršćanske demokratske unije Bosne i Hercegovine" na članak "HSP je jedini pravi izbor" objavljen 30.09.2006. u vrijeme predizborne šutnje, zatim "Koalicije hrvatsko zajedništvo" na objavljivanje rezultata istraživanja javnog mnijenja u periodu predizborne šutnje, te informacija Helsinškog komiteta za ljudska prava  o objavljivanju tekstova o aktivnostima političkih partija i rezultatima istraživanja javnog mnijenja, što je u suprotnosti sa pravilima izborne šutnje propisane Izbornim zakonom.
    Vijeće-Savjet za štampu je zaključilo da je "Dnevni list" prekršio Član 1. Kodeksa za štampu, Opće odredbe, budući da su prekršene profesionalne i etičke norme izvještavanja koje podrazumijevaju poštivanje zakonskih odredbi i drugih pozitivnih propisa kojima se regulira izvještavanje medija.

    Vijeće za štampu nije prihvatilo pet prigovora:

    1.  Prigovor Gender centra Vlade Republike Srpske na članke "Ispred škole brutalno pretukao djevojčicu" i "Djevojčica slagala da je pretučena", objavljenih 13. i 15. septembra u "Nezavisnim novinama".

    2. Nije prihvaćen ni prigovor Gender centra Vlade Republike Srpske na članke "Batine zbog prevare", "Izmislila silovanje" i "Istragom do istine", objavljenih 13., 14. i 15. septembra u "Glasu Srpske". Uredništvo lista "Glas Srpske" je ipak objavio reagiranje Gender centra Vlade RS, poštujući reakciju treće strane.

    3. Prigovor g. Sene Imširovića na članak "Teška prevara u režiji kriminalca Imširovića, sudije Islamovića i bankara Pršeša", objavljenog u listu "SAN" vraćen je podnositelju prigovora uz preporuku Vijeća za štampu da redakciji uputi konkretan demanti i u odnosu na određene informacije u izvornom tekstu na koje reagira.

    4. Nije prihvaćen prigovor g. Petra Kunića, predsjednika "Nove snage Srpske" koji se odnosio na neobjavljivanje saopštenja njegove stranke u "Glasu Srpske". Stav Vijeća je da redakcija "Glasa Srpske" nije objavila nikakav sporni sadržaj, a uredništva štampanih medija nisu bila obavezna objavljivati saopštenja svih stranaka u toku predizborne kampanje.

    5. Prigovor g. Kunića koji se odnosio na članak "Politika kao sudbina", objavljenog 11. 09. 2006. u dnevnom listu "Glas Srpske" također nije prihvaćen jer podnosilac prigovora nije uputio demanti/reagovanje publikaciji, što je, prema žalbenoj proceduri Vijeća za štampu, ključni dokument za razmatranje slučaja.

    Kontakt

    Vijeće za štampu u BiH
    Trampina 8
    71000 Sarajevo
    Bosna i Hercegovina

    Tel: +387 33 272 270
    Fax: +387 33 272 271
    E-mail: [email protected]
    Web: www.vzs.ba

    © 2017 Vijeće za štampu u Bosni i Hercegovini. All Rights Reserved. Website realizovan sredstvima Misije OSCE-a u BiH, NED i UNESCO / EC.