Tel: +387 33 272 270   |   Fax: +387 33 272 271   |   Trampina 8,  71000 Sarajevo   |   [email protected]

    Četrdeset treća sjednica Žalbene komisije Vijeća za štampu u BiH -Teslić, 01. oktobar 2011.

    01.10.2011.

    ŽALBENA KOMISIJA VIJEĆA ZA ŠTAMPU U BIH

    održala

    43. SJEDNICU 01.10.2011. U TESLIĆU

     

    Razmotreno 18 žalbi građana primljenih u periodu juli-septembar 2011.

    Žalbena komisija Vijeća za štampu u Bosni i Hercegovini održala je 1.10.2011. godine četrdeset treću sjednicu na kojoj su razmotrene žalbe građana na štampane i on-line medije, primljene u periodu juli – septembar 2011. godine. Ukupno je primljeno 25 žalbi, od čega je 18 razmotreno na sjednici, dok je medijacijom rješeno 7 žalbi.

    Žalbena komisija je prihvatila 9 žalbi gdje je utvrđeno kršenje Kodeksa za štampu BiH, dok 9 žalbi nije prihvaćeno budući da Kodeks za štampu BiH nije prekršen.

    Prihvaćene žalbe:

    1. G. VJEKOSLAV VUKOVIĆ – „DNEVNI AVAZ“: tekst od 2.7.2011. godineUN briše lažne veze BiH sa terorističkim organizacijama!”. Žalbena komisija utvrdila kršenje Člana 7 – Mogućnost odgovora i Člana 16 – Žalbe jer demanti g. Vukovića nije objavljen. Odluka Žalbene komisije

    2. G. IVAN ŠUŠNJAR – portal NEZNASE.BA: tekst od 5.7.2011. godine „Kakve su mi sve vucibatine pokušale zagorčati život“. Žalbena komisija utvrdila kršenje Člana 3 – Huškanje, Člana 4 – Diskriminacija i Člana 10, stav 1 – Osobe optužene za krivčna djela Kodeksa za štampu BiH. Odluka Žalbene komisije

    3. NAČELNIK OPĆINE TUZLA – portal DOSIJE.BA: žalba na tekst od 12.8.2011. godine „Imamović sam sebi dodjeljivao dodatna primanja“. Žalbena komisija utvrdila kršenje Člana 7 – Mogućnost odgovora Kodeksa za štampu BiH jer nije objavljeno reagiranje u kojem su detaljno demantirani navodi iz teksta. Odluka Žalbene komisije

      4. NAČELNIK OPĆINE TUZLA – portal DOSIJE.BA: žalba na tekst od 22.7.2011. godine “Bijesni psi vladaju Tuzlom!”. Žalbena komisija utvrdila kršenje člana 7 – Mogućnost odgovora jer se u uvodu, koji predhodi objavljenom demantiju, unaprijed diskreditira sadržaj objavljenog odgovora. Također, prekršen Član 4 – Diskriminacija zbog „aluzija na...fizičku ili mentalnu bolest ili onesposobljenost“.Odluka Žalbene komisije

      5. UJEDINJENI KOLEDŽ SVIJETA U MOSTARU – „DNEVNI AVAZ“: tekst od 28.9.2011. godine „Diktatorov unuk čeka vizu“. Prekršen Član 11 – Zaštita djece i maloljetnika, Član 3 – Huškanje i Član 9 – Privatnost Kodeksa za štampu BiH jer politički angažman i način obnašanja vlasti djeda osobe o kojoj je pisano, nema nikakve veze sa njegovim pravom na školovanje, pravom na privatnost, pravom da se kao maloljetnik zaštiti i da ne bude podvrgnut diskriminaciji i netoleranciji prema njegovoj ličnosti. Neprimjereno je i objavljivanje fotografije maloljetnika, čime je prekršena obaveza novinara da zaštite identitet maloljetne osobe. Odluka Žalbene komisije

        6. UDRUŽENJE PROI – „DNEVNI AVAZ“: tekst od 21.9.2011. godine „Najmlađi homoseksualac u BiH ima samo 12 godina!“. Prekršen Član 7 – Mogućnost odgovora Kodeksa za štampu BiH djelomično, samo u dijelu koji se odnosi na demantiranje konkretnih navoda u tekstu, dok edukativni dio iz demantija redakcija nije imala obavezu objaviti. Odluka Žalbene komisije

        U okviru svog mandata, Žalbena komisija Vijeća za štampu u BiH je samostalno reagirala i na kršenje Kodeksa za štampu BiH u sljedećim tekstovima:

        7. „DNEVNI AVAZ“: Fotografija od 25.9.2011. godine u okviru teksta „Porodice ubijenih i ranjenih traže 190.200 KM odštete“. Prekršen Član 9 – Privatnost Kodeksa za štampu BiH zbog objave neprimjerene fotografije smrtno stradale osobe. Odluka Žalbene komisije

        8. „DNEVNI AVAZ“: Fotografija od 13.9.2011. godine u okviru teksta „Užas mafijaškog zločina“. Prekršen Član 9- Privatnost Kodeksa za štampu BiH zbog objave fotografija ubijenih osoba snimljenih tokom obdukcije.Odluka Žalbene komisije

        9. DNEVNI AVAZ“: Fotografija od 14.9.2011. godine u okviru teksta „Komšić kategorično demantira mafijašicu“. Prekršen Član 9 – Privatnost Kodeksa za štampu BiH zbog objave fotografije fetusa izvađenog iz smrtno stradale žene. Odluka Žalbene komisije

        Žalbe koje nisu prihvaćene:

        1. NAČELNIK OPĆINE TUZLA - DOSIJE.BA: tekst od 13.8.2011. godine „Sportski Passat CC od sada diplomatsko auto“. Komisija konstatirala da je u cjelosti objavljen demanti 06.09.2011, te da nema povrede Kodeksa za štampu. Odluka Žalbene komisije

        2. NAČELNIK OPĆINE TUZLA - DOSIJE.BA: tekst od 13.7.2011. godine „Imamović i SDP pozvali na fizičku likvidaciju predsjednika fronta“. Žalba nije prihvaćena jer je reagiranje poslato neblagovremeno, tj. nakon isteka roka od mjesec dana. Odluka Žalbene komisije

        3. NAČELNIK OPĆINE TUZLA - DOSIJE.BA: tekst od 19.7.2011. godine „Imamović i Mladina reketiraju firme!“. Ispoštovan Član 7 – Mogućnost odgovora Kodeksa za štampu jer je demanti žalbenika objavljen. Žalbena komisija nije razmatrala eventualne druge povrede Kodeksa, iz razloga što je žalba podnijeta neblagovremeno, nakon proteka propisanog roka od mjeseca dana. Odluka Žalbene komisije

        4. NAČELNIK OPĆINE TUZLA - DOSIJE.BA: tekst od 24.7.2011. godine „Spasimo i sredimo igrališta na Slatini!“. Komisija nije utvrdila povredu Kodeksa za štampu BiH. U tekstu je napisan izvještaj o održavanju malog nogometnog turnira na pomenutom igralištu, bez navođenja konkretnih imena i osoba. Odluka Žalbene komisije

        5. NAČELNIK OPĆINE TUZLA - DOSIJE.BA: tekst od 27.7.2011. „Video: Imamović – 'Padaj silo i nepravdo' fašistička pjesma?!!“. Ispoštovan član 7 – Mogućnost odgovora Kodeksa za štampu jer je objavljen demanti žalbenika. Žalbena komisija nije utvrdila druge povrede Kodeksa za štampu BiH. Odluka Žalbene komisije

        6. GĐA NADA MLADINA – DOSIJE.BA: tekst od 8.7.2011. godine „Nada Mladina – tuzlanski Pinoče ili nova Bilja?“. Ispoštovan član 7 – Mogućnost odgovora Kodeksa za štampu jer je objavljen demanti žalbenika. Žalbena komisija nije razmatrala eventualne druge povrede Kodeksa, iz razloga što je žalba podnijeta neblagovremeno, nakon proteka propisanog roka od mjeseca dana. Odluka Žalbene komisije

        7. GĐA NADA MLADINA – DOSIJE.BA: tekst od 5.8.2011. „Udruženje roditelja teško oboljele djece podnijelo prjave protiv pedijatara“. Žalbena komisija Vijeća za štampu u BiH je utvrdila da nema povrede Kodeksa za štampu BiH, jer je objavljivanjem demantija žalbenice ispoštovan Član 7 – Mogućnost odgovora Kodeksa za štampu. Odluka Žalbene komisije

        8. G. ŽARKO VUJOVIĆ – DOSIJE.BA: tekst od 13.7.2011. godine „Vujović za govornicom OV Tuzla predsjedniku Fronta spominjao majku!“. Ispoštovan član 7 – Mogućnost odgovora Kodeksa za štampu jer je objavljen demanti žalbenika. Žalbena komisija nije razmatrala eventualne druge povrede Kodeksa, iz razloga što je žalba podnijeta neblagovremeno, nakon proteka propisanog roka od mjeseca dana. Odluka Žalbene komisije

        9. G. MEHMED MUJIĆ – DOSIJE.BA: tekst od 14.7. 2011. „Da li su SDPove ikebane u sukobu interesa?“. Ispoštovan član 7 – Mogućnost odgovora Kodeksa za štampu jer je demanti žalbenika objavljen. Žalbena komisija nije razmatrala eventualne druge povrede Kodeksa, iz razloga što je žalba podnijeta neblagovremeno, nakon proteka propisanog roka od mjesec dana. Odluka Žalbene komisije

        Žalbe rješene medijacijom:

        1. G. BOŽO LJUBIĆ – „OSLOBOĐENJE“: demanti g. Bože Ljubića, zamjenika predsjedatelja Zastupničkog doma PS BiH, povodom teksta „Ljubić vrijeđao sekretara Komisije“ od 18.06.'11. godine objavljen posredovanjem Vijeća za štampu 10.07.2011. godine pod naslovom „Reagiranje Bože Ljubića: Nisam vrijeđao tajnicu Aidu Kreho“ .

        2. G. NEVAD KAHTERAN – „DEPO.BA“: objavljen demanti g. G. Nevada Kahterana, vanrednog profesora na Filozofskom fakultetu Sarajevo, povodom teksta „Ispovijest studentice/korupcija na bh. fakultetima: Profesore, koliko tražite? Samo 1000 KM za ispit i dvije izgubljene godine studija?“ od 28.04.2011. Demanti objavljen 27.07.2011. godine pod naslovom: „Profesor Nevad Kahteran odgovara Depo portalu: Nije istina da od studenata tražim novac, nije istina da sam sebi formirao Komisiju, nije istina da sam gay...

        3. URED ZA ODNOSE SA JAVNOŠĆU MINISTARSTVA ODBRANE – „PRESS RS“: demanti teksta „Vojni psi crkavaju od gladi“ objavljen 11.08.2011. godine pod naslovom „Reakcije, Ministarstvo odbrane BiH tvrdi da ima dovoljno hrane: Psi u Rajlovcu ne gladuju!“.

        4. URED ZA ODNOSE SA JAVNOŠĆU MINISTARSTVA ODBRANE – „PRESS RS“: demanti teksta „Granata zamalo raznijela pastira“ objavljen 08.08.2011. godine pod naslovom „MO i OS BiH pravdaju incident kod Glamoča: Granata jeste naša, ali mi nismo pucali

        5. G. KEMAL KOZARIĆ – „PRESS RS“: demanti povodom teksta „Guverner Kozarić i bankari u BiH ućutkuju žirante“ od 16.08.'11. objavljen 17.08.2011. pod naslovom „Kozarić: Ne primam mito i ne hakerišem žirante!

        6. G. MUSTAFA BUĆO – „OSLOBOĐENJE“: demanti povodom teksta „Kladionica u dvorištu“ od 16.08.2011. Posredovanjem VZŠ objavljen 06.09.2011. godine pod naslovom „Nije kladionica, već bravarska radionica“.

        7. G. VASILIJE ŠAJINOVIĆ – „EURO BLIC“: demanti povodom teksta „Antologija promašaja“ od 30.08.2011. objavljen 06.09.2011. godine pod naslovom „Vasilije Šajinović: Polemika o antologijama

         

                Kontakt

                Vijeće za štampu u BiH
                Trampina 8
                71000 Sarajevo
                Bosna i Hercegovina

                Tel: +387 33 272 270
                Fax: +387 33 272 271
                E-mail: [email protected]
                Web: www.vzs.ba

                © 2017 Vijeće za štampu u Bosni i Hercegovini. All Rights Reserved. Website realizovan sredstvima Misije OSCE-a u BiH, NED i UNESCO / EC.