Tel: +387 33 272 270   |   Fax: +387 33 272 271   |   Trampina 8,  71000 Sarajevo   |   [email protected]

    Sjednice Žalbene komisije u 2013.

    VIJEĆE ZA ŠTAMPU U BOSNI I HERCEGOVINI
    Hronologija
    SJEDNICE ŽALBENE KOMISIJE
    2013. godina

    Ukupno žalbi 218
    Održano 5 redovnih i 1 urgentna sjednica Žalbene komisije

    52. Sjednica: Žalbena komisija Vijeća za štampu u Bosni i Hercegovini održala je 18.01.2013. godine pedeset drugu sjednicu na kojoj su razmotrene žalbe na pisanje štampe i online medija primljene u periodu decembar 2012. – januar 2013. godine. Vijeće za štampu u BiH je zaprimilo ukupno 28 žalbi, od čega je 9 razmotreno na sjednici.

    Žalbena komisija je prihvatila 3 žalbe, u kojima je utvrđeno kršenje Kodeksa za štampu i online medije BiH. Nije prihvaćena 1 žalba, jer u tekstu nije utvrđena povreda Kodeksa za štampu i online medije BiH, 2 žalbe su odbačene jer nisu upućene u skladu sa žalbenom procedurom, dok je za 2 žalbe utvrđeno da nisu u nadležnosti odlučivanja Žalbene komisije, s obzirom da se odnose na sadržaje objavljenje na društvenim mrežama. Vijeće za štampu u BiH je primilo i žalbu na raniju Odluku Žalbene komisije. Ova žalba je proslijeđena na odlučivanje Upravnom odboru Vijeća za štampu u BiH, koji je nadležan za razmatranje žalbi na Odluke Žalbene komisije.

    Samoregulacijom je riješeno 14 žalbi, u 3 slučaja žalbenici su povukli žalbe, 2 žalbe su upućene neblagovremeno.

    Prihvaćene žalbe:
    1. G. REDŽO KAHRIĆ - portal JAVNO.BA: Vijeću za štampu u BiH upućena žalba na tekst "SDP preuzima zatvore", objavljen 19.10.2012. godine. Žalbena komisijaVijeća za štampu u BiH utvrdila kršenje Člana 10 – Osobe optužene za krivična djela Kodeksa za štampu i online medije BiH.

    2. G. REDŽO KAHRIĆ - portal OTVORENO.BA: Žalba na tekst "SDP preuzima zatvore" objavljen 19.10.2012. godine. Žalbena komisijaVijeća za štampu u BiH utvrdila kršenje Člana 10 – Osobe optužene za krivična djela Kodeksa za štampu i online medije BiH.

    3. G. EMIL KARAMATIĆ - POSKOK.INFO: Žalba na tekst "Moja zamjerka na tekst Emila Karamatića isključivo je logičke prirode" objavljen 13.01.2013. godine. Žalbena komisija Vijeća za štampu u BiH utvrdila kršenje Općih odredbi i Člana 2 – Urednička odgovornost Kodeksa za štampu i online medije BiH.

    Žalbe koje nisu prihvaćene jer nije utvrđeno kršenje Kodeksa za štampu i online medije BiH:

    1. UDRUŽENJE GRAĐANA BOSANSKO-HERCEGOVAČKO KUBANSKOG PRIJATELJSTVA - dnevni list „GLAS SRPSKE“: Žalba na tekst "Tri generacije u dvosobnom stanu" objavljen u vikend izdanju za 22. i 23.12.2012. godine.Žalbena komisija Vijeća za štampu u BiH nije utvrdila kršenje Kodeksa za štampu i onlinemedije BiH.


    Žalbe odbačene zbog nepoštovanja žalbene procedure:

    1. ŽALBA GRAĐANINA - magazin SAFF: Vijeću za štampu u BiH upućeno reagiranje povodom teksta "Ljudi koji bježe od svoje sjene" od 07.12.2012. godine. Žalbena komisija Vijeća za štampu u BiH zaključila da žalba nije potpuna, budući da je nepoznato ime i prezime žalbenika i da žalbenik nije dozvolio korištenje navoda iz svoje žalbe.

    2. ŽALBA GRAĐANINA - magazin SAFF: Reagiranje povodom izjave g. Fatmira Alispahića "Nema bosanstva bez Bošnjaka" objavljene u okviru teksta "Mi smo Bošnjaci" od 07.12.2012. godine. Žalbena komisija Vijeća za štampu u BiH zaključila da žalba nije potpuna, budući da je nepoznato ime i prezime žalbenika i da žalbenik nije dozvolio korištenje navoda iz svoje žalbe.


    Žalbe riješene samoregulacijom tj. objavom demantija, reagovanja, ispravke ili izvinjenja:

    1. GĐA DANA ŠKRBA - dnevni list „DNEVNI AVAZ“: Demanti povodom teksta "Dana Škrba maltretira čuvare i ljekare zbog bebe" koji je objavljen 05.01.2013. godine. Posredovanjem Vijeća za štampu u BiH demanti objavljen 14.01.2013. godine pod naslovom "Beba i ja smo u ćeliji u kojoj je boravila osuđenica oboljela od tuberkuloze".

    2. CENTAR ZA UKLANJANJE MINA U BIH - magazin "SLOBODNA BOSNA": Demanti teksta "Direktor BHMAC-a Dušan Gavran poklanjao službene automobile političarima i policajcima" od 27.12.2012. godine. Posredovanjem Vijeća za štampu u BiH demanti žalbenika objavljen 10.01.2013. godine pod naslovom "BHMAC je sve navedene prodaje vozila uradio prema zakonu, o čemu postoji i adekvatna dokumentacija".

    3. UPRAVA LJEČILIŠTA BANJA TERME ILIDŽA - dnevni list "DNEVNI AVAZ": Demanti teksta "Kako je Budnjo razočarao ranjenike" od 22.12.2012. godine. Posredovanjem Vijeća za štampu u BiH demanti žalbenika objavljen 26.12.2012. godine pod naslovom "Libijci prezadovoljni liječenjem".

    4. CENTAR ZA UKLANJANJE MINA U BIH - dnevni list "PRESS RS": Demanti teksta „Gavran oštetio BHMAC za 100.000 KM!“ od 25.12.2012. godine. Posredovanjem Vijeća za štampu u BiH demanti žalbenika objavljen 26.12.2012. godine pod naslovom "Sva vozila na licitacijama prodata po zakonu!".

    5. CENTAR ZA UKLANJANJE MINA U BIH - portal PRESSRS.BA: Demanti teksta „Gavran oštetio BHMAC za 100.000 KM!“ od 25.12.2012. godine. Posredovanjem Vijeća za štampu u BiH demanti žalbenika objavljen 26.12.2012. godine pod naslovom "Sva vozila na licitacijama prodata po zakonu!".

    6. G. SABAHUDIN MUJKIĆ - portal KLIX.BA: Zahtjev za ispravku informacije objavljene u tekstu "Edin Džeko ušao u drugi krug, glasanje se nastavlja" od 16.12.2012. godine. Posredovanjem Vijeća za štampu u BiH objavljena ispravka informacije.

    7. CENTAR ZA UKLANJANJE MINA U BIH - portal PRESSRS.BA: Demanti teksta "Dušan Gavran na meti SIPA" od 10.12.2012. godine. Posredovanjem Vijeća za štampu u BiH demanti žalbenika objavljen 18.12.2012. godine na portalu Pressrs.ba pod naslovom "Gavran:Nema dokaza o kriminalnim radnjama".

    8. CENTAR ZA UKLANJANJE MINA U BIH - dnevni list "PRESS RS": demanti teksta „Gavran oštetio BHMAC za 100.000 KM!“ od 25.12.2012. godine. Posredovanjem Vijeća za štampu u BiH, demanti žalbenika objavljen 18.12.2012. godine u listu "Press RS" pod naslovom "Gavran:Nema dokaza o kriminalnim radnjama".

    9. HADŽI SEID EF. SMAJKIĆ, MUFTIJA MOSTARSKI - dnevni list "OSLOBOĐENJE": Reagiranje povodom teksta "Muftija Smajkić manipulira Bošnjacima" od 28.11.2012. godine. Posredovanjem Vijeća za štampu u BiH reagiranje hadži Seida ef. Smajkića, muftije mostarskog, objavljeno 14.12.2012. godine pod naslovom "Mostar neće biti hrvatski stolni grad".

    10. G. EMIR AVDIĆ - portal TUZLARIJE.NET: Demanti teksta "Univerzitet u Tuzli - društvo jednog lica" od 03.12.2012. godine. Posredovanjem Vijeća za štampu u BiH demanti žalbenika objavljen 05.12.2012. godine pod naslovom "Demant na dopis gospodina Mahira Mešalića".

    11. VIRTUAL CHANNEL LTD. - portal STUDIO88.BA: Demanti teksta "Neuspjeli pregovori o prodaji Fabrike duhana Mostar" od 05.11.2012. godine. Posredovanjem Vijeća za štampu u BiH demanti žalbenika objavljen 03.12.2012. godine pod naslovom "Virtual Channel LTD: Korumpirana Vlada svjesno ubija FDM".

    12. VIRTUAL CHANNEL LTD. - portal MOSTARLIFE.COM: Demanti teksta "Pucanj u prazno: Propala privatizacija Fabrike duhana Mostar" od 05.11.2012. godine. Posredovanjem Vijeća za štampu u BiH demanti žalbenika objavljen u okviru teksta "Propala privatizacija Fabrike duhana Mostar", pod naslovom "Virtual Channel demantirao navode".

    13. KEMBRIDŽ CENTAR - dnevni list "PRESS RS": Demanti teksta "Mira Grbić: Udžbenike bira aktiv nastavnika" od 28.11.2012. godine. Posredovanjem Vijeća za štampu u BiH demanti Kembridž centra objavljen u cjelosti 30.11.2012. godine pod naslovom "Ne izdajemo, već samo distribuiramo udžbenike".

    14. GĐA MIRA GRBIĆ, V.D. DIREKTORICA REPUBLIČKOG PEDAGOŠKOG ZAVODA - dnevni list "PRESS RS": Demanti teksta "Grbićkin engleski đake košta duplo" od 27.11.2012. godine. Posredovanjem Vijeća za štampu u BiH demanti žalbenice objavljen 28.11.2012. godine pod naslovom "Mira Grbić: Udžbenike bira aktiv nastavnika".

    Žalbe van nadležnosti:


    1. G. ROMAN JURIŠIĆ - FACEBOOK STRANICA MAGAZINA "E-AUTOMAGAZIN": Žalba na komentare ispod print screena teksta "Najbrži automobil u BiH", postavljenog na Facebook stranici magazina "E-automagazin" od 22.11.2012. godine. Žalbena komisija Vijeća za štampu u BiH nije nadležna za sadržaje objavljene na društvenim mrežama.

    2. G. ADI SMAJIĆ - FACEBOOK STRANICA "KAKO JOŠ VIŠE RAZBITI BOSNU": Žalba na sadržaje koji se objavljuju u okviru stranice.Žalbena komisija Vijeća za štampu u BiH nije nadležna za sadržaje objavljene na društvenim mrežama.

    Žalba proslijeđena na odlučivanje Upravnom odboru Vijeća za štampu u BiH:

    1. G. BOGDAN KOLAR - ODLUKA ŽALBENE KOMISIJE VIJEĆA ZA ŠTAMPU U BIH: Žalba na Odluku Žalbene komisije Vijeća za štampu u BiH povodom žalbe g. Kolara na tekst "Svako zlato baš ne sija" objavljen u listu "Dnevni avaz" 04.08.2012. godine.Žalbena komisija proslijedila žalbu na odlučivanje Upravnom odboru Vijeća za štampu u BiH koji je nadležan za razmatranje žalbi na Odluke Žalbene komisije.

    U tri slučaja žalbenici su povukli žalbe:

    1. GĐA INDIRA HAJDAREVIĆ - portal CAZIN.NET: Žalba na tekst "Bužim: Pet godina tukli je djever i jetrva" od 30.11.2012. godine. Nakon upućivanja u žalbenu proceduru žalbenica saopštila da se neće obraćati portalu za objavu reagiranja.

    2. GĐA INDIRA HAJDAREVIĆ - portal CAZIN.NET: Žalba na tekst "Bos. Krupa: Razbojništvo u Krivodolu" od 02.12.2012. godine. Nakon upućivanja u žalbenu proceduru žalbenica saopštila da se neće obraćati portalu za objavu reagiranja.

    3. GĐA BOŽANA SAVIĆ - dnevni list "PRESS RS": Žalba na tekst „Direktor škole namestio posao bliskoj rođaci?“od 03.12.2012. godine. Žalbenica nije odgovorila na upite Vijeća za štampu u BiH.

    Žalbe upućene nakon isteka roka za žalbu:

    1. VIRTUAL CHANNEL LTD. - portal KUPUJMODOMAĆE.BA: Žalba na tekst "Ugrožena proizvodnja duhana u Bosni i Hercegovini" od 14.07.2011. godine.Žalbena komisija Vijeća za štampu u BiH odbacila žalbu jer ne spada u vremenski okvir u kome Vijeće za štampu u BiH može razmatrati žalbu.

    2. G. ISMET MUŠELJIĆ - portal DNEVNIAVAZ.BA: Žalba na tekst"Ismet Mušeljić ženio se više od 80 puta" od 25.03.2012. godine. Žalbena komisija Vijeća za štampu u BiH odbacila žalbu jer ne spada u vremenski okvir u kome Vijeće za štampu u BiH može razmatrati žalbu.


    53. sjednica: Žalbena komisija Vijeća za štampu u Bosni i Hercegovini održala je 07.04.2013. godine pedeset treću sjednicu na kojoj su razmotrene žalbe na pisanje štampe i online medija primljene u periodu januar – april 2013. godine. Vijeće za štampu u BiH, od posljednje sjednice Žalbene komisije, zaprimilo je ukupno 55 žalbi od čega je 24 razmotreno na sjednici.
    Žalbena komisija je prihvatila 12 žalbi, u kojima je utvrđeno kršenje Kodeksa za štampu i online medije BiH. Nije prihvaćeno 11 žalbi, jer u tekstu nije utvrđena povreda Kodeksa za štampu i online medije BiH. 1 žalba je vraćena u proceduru radi dodatnih provjera, dok je za 1 žalbu utvrđeno da nije u nadležnosti odlučivanja Žalbene komisije s obzirom da se odnosi na sadržaje objavljen na web stranici.

    Samoregulacijom je riješeno 25 žalbi, a u 2 slučaja žalbenicima je dato uputstvo da se sa konkretnim demantijem ili reagiranjem obrate redakciji koja je objavila tekst, odnosno u 1 slučaju, žalbenik je upućen da se obrati redakciji radi rješavanja obaveza iz ugovora. 1 žalbu je prihvatila Žalbena komisija prije održavanja sjednice.

    Prihvaćene žalbe:

    1. TUŽILAŠTVO BIH - dnevni list "NEZAVISNE NOVINE": žalba na tekst "Tužioci ignorišu prijavu od 72 miliona KM" objavljen 25.01.2013. godine u listu "Nezavisne novine". Žalbena komisija Vijeća za štampu u BiH utvrdila kršenje Člana 2 - Urednička odgovornost, i Člana 7 - Mogućnost odgovora, Kodeksa za štampu i online medije BiH.

    2. TUŽILAŠTVO BIH - dnevni list "NEZAVISNE NOVINE": žalba na tekst "Privredni kriminal prioritet" objavljen u vikend izdanju lista "Nezavisne novine" za 26. i 27.01.2013. godine. Žalbena komisija Vijeća za štampu u BiH utvrdila kršenje Člana 5 – Tačnost i fer izvještavanje i Člana 7 – Mogućnost odgovora, Kodeksa za štampu i online medije BiH.

    3. PORTAL FRONTAL.RS - portal 24SATA.INFO: Žalba povodom fotografije objavljene uz tekst "Alarmantan podatak: U Republici Srpskoj sve manje osnovaca" od 09.02.2013. godine. Žalbena komisija Vijeća za štampu u BiH utvrdila kršenje Člana 2 – Urednička odgovornost, Člana 3 – Huškanje, Člana 5 – Tačnost i fer izvještavanje i Člana 11- Zaštita djece i maloljetnika, Kodeksa za štampu i online medije BiH.

    4. G. GORAN MIHIĆ - portal 24SATA.INFO: Žalba povodom fotografije objavljene uz tekst "Alarmantan podatak: U Republici Srpskoj sve manje osnovaca" od 09.02.2013. godine. Žalbena komisija Vijeća za štampu u BiH utvrdila kršenje Člana 2 – Urednička odgovornost, Člana 3 – Huškanje, Člana 5 – Tačnost i fer izvještavanje i Člana 11- Zaštita djece i maloljetnika, Kodeksa za štampu i online medije BiH.

    5. UDRUŽENJE "ZDRAVO DA STE" - portal 24SATA.INFO: Žalba povodom fotografije objavljene uz tekst "Alarmantan podatak: U Republici Srpskoj sve manje osnovaca" od 09.02.2013. godine. Žalbena komisija Vijeća za štampu u BiH utvrdila kršenje Člana 2 – Urednička odgovornost, Člana 3 – Huškanje, Člana 5 – Tačnost i fer izvještavanje i Člana 11- Zaštita djece i maloljetnika, Kodeksa za štampu i online medije BiH.

    6. MINISTARSTVO PROSVJETE I KULTURE REPUBLIKE SRPSKE - portal 24SATA.INFO: Žalba povodom fotografije objavljene uz tekst "Alarmantan podatak: U Republici Srpskoj sve manje osnovaca" od 09.02.2013. godine. Na fotografiji je prikazan dječak sa nacističkim simbolom na rukavu. Žalbena komisija Vijeća za štampu u BiH utvrdila kršenje Člana 2 – Urednička odgovornost, Člana 3 – Huškanje, Člana 5 – Tačnost i fer izvještavanje i Člana 11- Zaštita djece i maloljetnika, Kodeksa za štampu i online medije BiH.

    7. OMBUDSMAN ZA DJECU REPUBLIKE SRPSKE - portal 24SATA.INFO: Žalba povodom fotografije objavljene uz tekst "Alarmantan podatak: U Republici Srpskoj sve manje osnovaca" od 09.02.2013. godine. Na fotografiji je prikazan dječak sa nacističkim simbolom na rukavu. Žalbena komisija Vijeća za štampu u BiH utvrdila kršenje Člana 2 – Urednička odgovornost, Člana 3 – Huškanje, Člana 5 – Tačnost i fer izvještavanje i Člana 11- Zaštita djece i maloljetnika, Kodeksa za štampu i online medije BiH.

    8. UDRUŽENJE "ZEMLJA DJECE" TUZLA - magazin "EXPRESS": Žalba na tekst "Nazif Mujić odbio glumiti u porno-filmu" i fotografiju, objavljene 28.02.2013. godine u magazinu "Express". Žalbena komisija Vijeća za štampu u BiH utvrdila kršenje Člana 11 - Zaštita djece i maloljetnika, Kodeksa za štampu i online medije BiH.

    9. GĐA MIRJANA KUSMUK - list "RESPEKT!": Žalba na fotografiju njenje kćerke Vide Davidović, objavljenu u listu "Respekt!" od 11.03.2013. godine u okviru teksta "Dodikova tiha pratnja". Žalbena komisija Vijeća za štampu u BiH utvrdila kršenje Člana 11 - Zaštita djece i maloljetnika, Kodeksa za štampu i online medije BiH.

    10. G. IGOR BURIĆ - portal DNEVNIAVAZ.BA: Demanti navoda iz teksta "Mostarac Igor Burić pokušava reketirati 'McDonald's'" od 26.02.2013. godine. Upućeno je pismo uredniku portala. Žalbena komisija Vijeća za štampu u BiH utvrdila kršenje Člana 7 – Mogućnost odgovora i Člana 15 – Žalbe, Kodeksa za štampu i online medije BiH.

    11. G. JOSIP VAJDNER - portal DOSIJE.BA: Žalba povodom govora mržnje i zahtjev za objavu izvinjenja povodom teksta "Bira se novi papa...opet Katolik!?" od 12.03.2013. godine. Žalbena komisija Vijeća za štampu u BiH utvrdila kršenje Opštih odredbi, Člana 2 – Urednička odgovornost, Člana 3 – Huškanje i Člana 4 – Diskriminacija, Kodeksa za štampu i online medije BiH.

    12. FEDERALNA UPRAVA CIVILNE ZAŠTITE - dnevni list "DNEVNI AVAZ": Žalba na način objave demantija teksta "Kako 'Ševe' i civilna zaštita kontroliraju tone ekploziva" od 08.03.2013. godine. Žalbena komisija Vijeća za štampu u BiH utvrdila kršenje Člana 7 – Mogućnost odgovora, Kodeksa za štampu i online medije BiH.

    Žalbe koje nisu prihvaćene jer nije utvrđeno kršenje Kodeksa za štampu i online medije BiH:

    1. DR HAMDIJA LIPOVAČA - portal INMEDIA.BA: Žalba na tekst "Sanaderovski kradopeovac Lipovača (I)" od 13.02.2013. godine. Žalbena komisija Vijeća za štampu u BiH utvrdila da nema povrede Kodeksa za štampu i online medije BiH.

    2. DR HAMDIJA LIPOVAČA - portal INMEDIA.BA: Žalba na tekst "Sanaderovski kradopeovac Lipovača (II)" od 20.02.2013. godine. Žalbena komisija Vijeća za štampu u BiH utvrdila da nema povrede Kodeksa za štampu i online medije BiH.

    3. DR HAMDIJA LIPOVAČA - portal INMEDIA.BA: Žalba na tekst "Sanaderovski kradopeovac Lipovača (III)" od 27.02.2013. godine. Žalbena komisija Vijeća za štampu u BiH utvrdila da nema povrede Kodeksa za štampu i online medije BiH.

    4. DR HAMDIJA LIPOVAČA - portal INMEDIA.BA: Žalba na tekst "Sanaderovski kradopeovac Lipovača (IV)" od 06.03.2013. godine. Žalbena komisija Vijeća za štampu u BiH utvrdila da nema povrede Kodeksa za štampu i online medije BiH.

    5. DR HAMDIJA LIPOVAČA - portal INMEDIA.BA: Žalba na tekst "Sanaderovski kradopeovac Lipovača (V)" od 13.03.2013. godine. Žalbena komisija Vijeća za štampu u BiH utvrdila da nema povrede Kodeksa za štampu i online medije BiH.

    6. DR HAMDIJA LIPOVAČA - portal INMEDIA.BA: Žalba na tekst "Nakon Radončića na redu Lipovača" od 05.03.2013. godine. Žalbena komisija Vijeća za štampu u BiH utvrdila da nema povrede Kodeksa za štampu i online medije BiH.

    7. DR HAMDIJA LIPOVAČA - portal CAZINDANAS.COM: Žalba na tekst "Asim Kamber: Sanaderovski kradopeovac Lipovača" od 14.02.2013. godine. Žalbena komisija Vijeća za štampu u BiH utvrdila da nema povrede Kodeksa za štampu i online medije BiH.

    8. DR HAMDIJA LIPOVAČA - portal KRAJINA.BA: Žalba na tekst "Sanaderovski kradopeovac Lipovača (I)" od 13.02.2013. godine. Žalbena komisija Vijeća za štampu u BiH utvrdila da nema povrede Kodeksa za štampu i online medije BiH.

    9. DR HAMDIJA LIPOVAČA - portal LJUTAKRAJINA.BA: Žalba na tekst "Sanaderovski kradopeovac Lipovača (II)" od 20.02.2013. godine. Žalbena komisija Vijeća za štampu u BiH utvrdila da nema povrede Kodeksa za štampu i online medije BiH.

    10. GĐA HASIBA ŠABIĆ - portal OSLOBODJENJE.BA: Žalba na tekst "Ne znam gdje ću, ali se suprugu ne vraćam" od 10.03.2013. godine. Žalbena komisija Vijeća za štampu u BiH utvrdila da nema povrede Kodeksa za štampu i online medije BiH.


    Žalbe odbačene zbog nepoštovanja žalbene procedure:

    1. ŽALBA GRAĐANINA - magazin SAFF: Vijeću za štampu u BiH upućeno reagiranje povodom teksta "Ljudi koji bježe od svoje sjene" od 07.12.2012. godine. Žalbena komisija Vijeća za štampu u BiH zaključila da žalba nije potpuna, budući da je nepoznato ime i prezime žalbenika i da žalbenik nije dozvolio korištenje navoda iz svoje žalbe.

    2. ŽALBA GRAĐANINA - magazin SAFF: Reagiranje povodom izjave g. Fatmira Alispahića "Nema bosanstva bez Bošnjaka" objavljene u okviru teksta "Mi smo Bošnjaci" od 07.12.2012. godine. Žalbena komisija Vijeća za štampu u BiH zaključila da žalba nije potpuna, budući da je nepoznato ime i prezime žalbenika i da žalbenik nije dozvolio korištenje navoda iz svoje žalbe.


    Žalbe riješene samoregulacijom tj. objavom demantija, reagovanja, ispravke ili izvinjenja:

    1. GĐA IVA POGARČIĆ - dnevni list "DNEVNI AVAZ": Demanti teksta "Pacijent operiran bez uspavljivanja" od 14.01.2013. godine. Posredovanjem Vijeća za štampu u BiH, demanti žalbenice objavljen 09.03.2013. godine pod naslovom "Operacija bez uspavljivanja i na Vaskularnoj hirurgiji".

    2. ASOCIJACIJA INFORMATIČARA U BIH - dnevni list "DNEVNI AVAZ": Demanti teksta "Kako državne službenike vara Asocijacija ECDL" od 30.12. 2012. godine. Demanti žalbenika objavljen 21.01.2013. godine pod naslovom "Nismo varali državne službenike".

    3. ASOCIJACIJA INFORMATIČARA U BIH - portal DNEVNIAVAZ.BA: Demanti teksta "Kako državne službenike vara Asocijacija ECDL" od 30.12. 2012. godine. Posredovanjem Vijeća za štampu u BiH, demanti žalbenika objavljen 22.01.2013. godine pod naslovom "Nismo varali državne službenike".

    4. ŽALBA GRAĐANINA - portal DEPO.BA: Žalba povodom govora mržnje u komentarima ispod teksta "Uhapšeni bivši pripadnici 31. drinske udarne brigade Armije BiH" od 17.01.2013. godine. Posredovanjem Vijeća za štampu u BiH, ispod teksta uklonjeni komentari koji sadrže govor mržnje.

    5. G. AMIR PILAV - dnevni list "DNEVNI AVAZ": Žalba povodom teksta "Ko je koga tukao u Uredu za žalbe" od 19.01.2013. godine. Demanti žalbenika uz objašnjenje navoda iz teksta objavljen 26.01.2013. godine pod naslovom "Petričević udario Pilava".

    6. G. GORAN PUDAR - portal KLIX.BA: Žalba povodom govora mržnje u komentarima ispod teksta "Ubijeno 13 pasa iz lovačke puške na deponiji u Bosanskoj Krupi" od 22.01.2013. godine. Posredovanjem Vijeća za štampu u BiH, ispod teksta uklonjeni svi komentari i stavljena napomena da pomenuti tekst nije moguće komentarisati.

    7. MINISTARSTVO ODBRANE BIH - dnevni list "GLAS SRPSKE": Demanti teksta "Puške prodavane za sedam dolara" od 26. i 27.01.2013. godine. Posredovanjem Vijeća za štampu u BiH, demanti žalbenika objavljen u listu "Glas Srpske", izdanje za 02. i 03.02.2013. godine, pod naslovom "Demanti".

    8. G. SAMIR RIZVO - magazin "SLOBODNA BOSNA": Demanti teksta „Borac za bolju prošlost-Samir Rizvo nije smijenjen zbog kontrole Sarajevske pivare nego zbog pasoša izdatih arapskoj braći“ od 24.01.2013. godine. Demanti žalbenika objavljen 28.02.2013. godine pod naslovom "Neistinite su tvrdnje Slobodne Bosne da Samir Rizvo nije smijenjen zbog kontrole Sarajvske pivare nego zbog pasoša izdatih 'arapskoj braći'".

    9. G. SAMIR RIZVO - portal SLOBODNABOSNA.BA: Demanti teksta „Borac za bolju prošlost-Samir Rizvo nije smijenjen zbog kontrole Sarajevske pivare nego zbog pasoša izdatih arapskoj braći“ od 24.01.2013. godine. Posredovanjem Vijeća za štampu u BiH, na portalu Slobodna-bosna.ba 12.03.2013. godine objavljen demanti g. Samira Rizve pod naslovom "Samir Rizvo: Nisam dijelio pasoše; SB: Jeste, nekoliko desetina".

    10. G. PAVLE BUNIJEVAC - portal PRESSRS.BA: Žalba na komentar ispod teksta "Lakić: Načelnik Todorović me sprečava da radim". Posredovanjem Vijeća za štampu u BiH komentar na koji se odnosi žalba g. Bunijevca ukonjen je sa portala Pressrs.ba a ispod teksta je stavljena napomena da komentari nisu odobreni.

    11. CENTAR ZA UKLANJANJE MINA U BIH - portal PRESSRS.BA: Demanti teksta „Zaposleni u institucijama BiH uživaju neviđene privilegije/Primaju po 800 KM dodatka na platu!“ od 23.02.2013. godine. Posredovanjem Vijeća za štampu u BiH, demanti Centra za uklanjanje mina u BiH objavljen na portalu Pressrs.ba pod naslovom "Gavran ne prima dodatak!".

    12. CENTAR ZA UKLANJANJE MINA U BIH - dnevni list "PRESS RS": Demanti teksta „Zaposleni u institucijama BiH uživaju neviđene privilegije/Primaju po 800 KM dodatka na platu!“ od 23.02.2013. godine. Demanti žalbenika objavljen 26.02.2013. pod naslovom „Reagovanje BHMAC-a/Gavran ne prima dodatak!“.

    13. G. AHMED BURIĆ - dnevni list "OSLOBOĐENJE": Reagiranje povodom teksta "Mea culpa, mea maxima culpa: ušutkivao sam djecu dok slušam vijesti!"od 09.02.2013. godine. Posredovanjem Vijeća za štampu u BiH, reagiranje g. Ahmeda Burića objavljeno u listu "Oslobođenje" 09.03.2013. godine pod naslovom "Četvrt miliona za frtalj čovjeka".

    14. G. AHMED BURIĆ - dnevni list "OSLOBOĐENJE": Reagiranje povodom teksta "Je li moguće da i Svemirci navijaju za Sidrana?!" od 09.02.2013. godine. Posredovanjem Vijeća za štampu u BiH, reagiranje g. Ahmeda Burića objavljeno u listu "Oslobođenje" 09.03.2013. godine pod naslovom "Četvrt miliona za frtalj čovjeka".

    15. G. MUAMER BUDNJO - dnevni list "DNEVNI AVAZ": Demanti teksta "Sudi se policajcima koji su priveli Budnjinog sina!" od 14.02.2013. godine. Posredovanjem Vijeća za štampu u BiH, demanti g. Muamera Budnje objavljen u dnevnom listu "Dnevni avaz" 16.03.2013. godine pod naslovom "Budnjo nije izazvao udes".

    16. G. MUAMER BUDNJO - dnevni list "DNEVNI AVAZ": Demanti teksta "Umjesto huliganu, sude policajcima!" od 15.02.2013. godine. Posredovanjem Vijeća za štampu u BiH, demanti g. Muamera Budnje objavljen u dnevnom listu "Dnevni avaz" 16.03.2013. godine pod naslovom "Budnjo nije izazvao udes".

    17. UDRUŽENJE PENZIONERA VOJNIH OSIGURANIKA U FBIH - portal DEPO.BA: Žalba na tekst "Depo portal ekskluzivno objavljuje: Treći dio liste sa 4195 korisnika boračkih penzija u Federaciji Bosne i Hercegovine" od 04.03.2013. godine. Tekst "Depo portal ekskluzivno objavljuje: Treći dio liste sa 4195 korisnika boračkih penzija u Federaciji Bosne i Hercegovine" uklonjen sa portala Depo.ba 05.03.2013.

    18. GĐA ALMA ALIĆ - portal DEPO.BA: Žalba na fotografije objavljene u okviru teksta "Foto priča sa Grbavice: Prepoznajete li ljepotice koje uživaju u još jednom proljetnom danu u Sarajevu..." od 05.03.2013. godine. Posredovanjem Vijeća za štampu u BiH, sa portala Depo.ba uklonjena pomenuta fotogalerija.

    19. G. DRAGAN DAVIDOVIĆ - magazin "DANI": Žalba na tekst "Inteligentan čovjek (ne) može biti kriv za mobing!?" od 01.03.2013. godine. Posredovanjem Vijeća za štampu u BiH, reagiranje g. Dragana Davidovića i Radio televizije Republike Srpske objavljeno u magazinu "Dani" 22.03.2013. godine, pod nadnaslovom „Reagiranje koje je otislo na vise adresa, ali ne i Dana, i koje objavljujemo na molbu Vijeća za štampu“, naslov "Može li se moć ministra vjera poistovjetiti sa navodnim moberskim radnjama?".

    20. PRAVOSUDNA KOMISIJA BRČKO DISTRIKTA BIH - portal OTISAK.BA: Žalba na tekst "Potresno: Logoraši bolesnog svjedoka na biciklu prevezli do zgrade Suda u Brčkom" od 08.03.2013. godine. Posredovanjem Vijeća za štampu u BiH, sa portala Otisak.ba uklonjen tekst.

    21. SARAJEVSKI OTVORENI CENTAR - portal KLIX.BA: Žalba povodom komentara koji sadrže govor mržnje ispod teksta "Koalicija jednakost predlaže ukidanje Predsjedništva i Doma naroda BiH" od 11.03.2013. godine. Ispod teksta "Koalicija jednakost predlaže ukidanje Predsjedništva i Doma naroda BiH", 12.03.2013. godine uklonjeni komentari i stavljena napomena da tekst nije moguće komentarisati.

    22. G. IBRAHIM AVDAGIĆ - novine "NAŠA RIJEČ": Demanti teksta "Miralem Galijašević ponovo u rukovodstvu Skupštine" od 12.03.2013. godine. Demanti žalbenika objavljen u nezavisnim novinama "Naša riječ" 26.03.2013. godine, pod naslovom "Demant povodom teksta pod naslovom 'Miralem Galijašević ponovo u rukovodstvu Skupštine'".

    23. FEDERALNA UPRAVA CIVILNE ZAŠTITE - dnevni list "DNEVNI AVAZ": Demanti teksta "Kako 'Ševe' i civilna zaštita kontroliraju tone ekploziva" od 08.03.2013. godine. Demanti žalbenika objavljen 18.03.2013. godine pod naslovom "Iz FUCZ-a tvrde da postoje pravila rada".

    24. GĐA ŽELJKA KUJUNDŽIJA - portal PRESSRS.BA: Reagovanje na tekst "Namešten posao Željki Kujundžiji?" objavljen 15.03.2013. godine. Reagovanje objavljeno na portalu Pressrs.ba 19.03.2013. godine pod naslovom "Nije mi namešten posao!".

    25. G. AMIR HADŽIĆ - portal NEZAVISNE.COM: Žalba na govor mržnje u komentarima posjetilaca portala ispod teksta "Batko osuđen: Za desetine ubistava i silovanja 45 godina zatvora" od 29.03.2013. godine. Sa portala Nezavisne.com uklonjen komentar na koji se odnosila žalba.

    Žalbena komisija Vijeća za štampu u BiH, u skladu sa svojim mandatom, utvrdila je kršenje Člana 9 - Privatnost, Kodeksa za štampu i online medije BiH:

    1. ŽALBENA KOMISIJA VIJEĆA ZA ŠTAMPU U BIH - portal EKSKLUZIVA.BA: Fotografije objavljene uz tekst "Drama u trolejbusu na Alipašinom Polju" od 25.01.2013.

    Vijeće za štampu u BiH je primilo 1 žalbu zbog sadržaja objavljenog u rubrici Zakupljeni prostor:

    1. G. ŠABAN VELJAČIĆ - NEZAVISNE KRAJIŠKE NOVINE "REPREZENT": Žalbenik poučen da se obrati redakciji novina "Reprezent".


    54. sjednica: Žalbena komisija Vijeća za štampu u Bosni i Hercegovini održala je 15.06.2013. godine pedeset četvrtu sjednicu na kojoj su razmotrene žalbe na pisanje štampe i online medija primljene u periodu april – jun 2013. godine. Vijeće za štampu u BiH, od posljednje sjednice Žalbene komisije, zaprimilo je ukupno 24 žalbe od čega je 14 razmotreno na sjednici.
    Žalbena komisija je prihvatila 8 žalbi, u kojima je utvrđeno kršenje Kodeksa za štampu i online medije BiH. Nije prihvaćeno 6 žalbi, jer u tekstu nije utvrđena povreda Kodeksa za štampu i online medije BiH. Za 1 žalbu je utvrđeno da nije u nadležnosti odlučivanja Žalbene komisije s obzirom da se odnosi na sadržaj objavljen na web stranici, u 1 slučaju žalbenik je odustao da daljnje žalbene procedure, a samoregulacijom je riješeno 8 žalbi.

    Prihvaćene žalbe:

    1. GRADSKI ODBOR HDZ BIH MOSTAR - portal MOINFO.BA: Žalba na tekst "Režiser serije 'Alo, alo' želi čelnika HDZ Mostara Slađana Bevandu u ulozi Her Flika: Svečano otvorenje fabrike za uljuđenju evropsku diskriminaciju" od 16.04.2013. godine. Žalbena komisija Vijeća za štampu u BiH utvrdila kršenje Člana 7 – Mogućnost odgovora i Člana 15 – Žalbe Kodeksa za štampu i online medije BiH.

    2. GĐA RUŽICA JUKIĆ - dnevni list "DNEVNI AVAZ": Žalba na tekst "Ružica Jukić naplatila 6.840 KM dnevnica", objavljen u izdanju lista "Dnevni avaz" od 30.04. i 01.05.2013. godine. Žalbena komisija Vijeća za štampu u BiH utvrdila kršenje Člana 7 – Mogućnost odgovora i Člana 15 – Žalbe Kodeksa za štampu i online medije BiH.

    3. GRADSKI ODBOR HDZ BIH MOSTAR - portal MOINFO.BA: Žalba na tekst "Citat dana: Bevanda javno priznao veliki skandal: Nema razlike između prijedloga HDZ-a i ekspertnog tima za reformu FBiH oko Mostara" od 20.05.2013. godine. Žalbena komisija Vijeća za štampu u BiH utvrdila kršenje Opštih odredbi, Člana 2 - Urednička odgovornost, Člana 3 - Huškanje, Člana 5 - Tačnost i fer izvještavanje, Člana 7 - Mogućnost odgovora, i Člana 15 - Žalbe, Kodeksa za štampu i online medije BiH.

    4. G. LEO PLOČKINIĆ - portal DOSIJE.BA: Žalba na tekst "Kada ujo laže: Leo Pločkinić sada i presuđeni lažov", objavljen 23.05.2013. godine. Žalbena komisija Vijeća za štampu u BiH utvrdila kršenje Člana 2 - Urednička odgovornost, i Člana 3 - Huškanje, Kodeksa za štampu i online medije BiH.

    5. PORTAL ZNAMO.BA: Žalba povodom objave fotografije uz tekst "Samoubistvo kod Kaknja: Nepoznati muškarac bacio se pod voz?" od 19.05.2013. godine, na kojima je prikazana osoba koja je pokušala izvršiti samoubistvo. Žalbena komisija utvrdila kršenje Člana 2 - Urednička odgovornost i Član 9 - Privatnost, Kodeksa za štampu i online medije BiH.

    6. G. SALKO OPAČIN - dnevni list "DNEVNI AVAZ": Žalba na tekst "SDA tvrdila da je Alija Sirotanović izmišljen lik", objavljen 14.05.2013. godine. Žalbena komisija Vijeća za štampu u BiH utvrdila kršenje Člana 7 - Mogućnost odgovora, i Člana 15 - Žalbe, Kodeksa za štampu i online medije BiH

    7. G. ADIS ŠUŠNJAR - portal FRONTAL.RS: Žalba na tekst "Jer nas se novac tiče" i komentare ispod teksta. Tekst je objavljen na portalu frontal.rs 31.05.2013. godine. Žalbena komisija Vijeća za štampu u BiH utvrdila kršenje Člana 2 - Urednička odgovornost, i Člana 3 - Huškanje, Kodeksa za štampu i online medije BiH.

    8. HOTELI ILIDŽA - dnevni list "DNEVNI AVAZ": Žalba na tekst "Alija Budnjo nelegalno nadograđuje hotel 'Terme'" od 02.06.2013. godine. Žalbena komisija Vijeća za štampu u BiH utvrdila kršenje Člana 5 - Tačnost i fer izvještavanje, Kodeksa za štampu i online medije BiH.

    Žalbe koje nisu prihvaćene jer nije utvrđeno kršenje Kodeksa za štampu i online medije BiH:

    1. G. DŽEMAL HODŽIĆ - dnevni list "DNEVNI AVAZ": Žalba na tekst "Uskoro krivična prijava protiv 'Hypo banke'" od 05.03.2013. godine. Žalbena komisija Vijeća za štampu u BiH utvrdila da nema povrede Kodeksa za štampu i online medije BiH.

    2. G. DŽEMAL HODŽIĆ - dnevni list "DNEVNI AVAZ": Žalba na tekst "Hodžić priznao da se nagodio s 'Hypom'" od 15.03.2013. godine. Žalbena komisija Vijeća za štampu u BiH utvrdila da nema povrede Kodeksa za štampu i online medije BiH.

    3. G. HAMDIJA FEJZIĆ - dnevni list "DNEVNI AVAZ": Žalba na tekst "Osmanović za ruku dovodio SDA 'privrednike' i lobirao za kredite!" od 03.04.2013. godine. Žalbena komisija Vijeća za štampu u BiH utvrdila da nema povrede Kodeksa za štampu i online medije BiH.

    4. GĐA ALISA PAŠIĆ - magazin "DANI": Prigovor povodom naslovnice magazina "Dani" od 24.05.2013. godine, pod naslovom "Šta je žena bez sisa". U izdanju magazina "Dani" od 31.05.2013. godine, autorica teksta je obrazložila razloge objavljivanja teksta i pomenute naslovnice. Žalbena komisija Vijeća za štampu u BiH utvrdila da nema povrede Kodeksa za štampu i online medije BiH.

    5. EVROPSKI POKRET U BIH - dnevni list "EURO BLIC": Žalba na tekst "Prevare u ime evrointegracija" od 31.05.2013. godine. Žalba nije prihvaćena budući da poslato reagovanje nije u formi demantija već polemičkog teksta

    6. HOTELI ILIDŽA - dnevni list "DNEVNI AVAZ": Žalba na tekst "Budnjo u restoranima vara i pri izdavanju računa" od 03.06.2013. godine. Žalbena komisija Vijeća za štampu u BiH utvrdila da nema povrede Kodeksa za štampu i online medije BiH.

    Žalbe riješene samoregulacijom tj. objavom demantija, reagovanja, ispravke ili izvinjenja, odnosno uklanjanjem komentara posjetilaca koji sadrže govor mržnje, diskriminaciju i huškanje:

    1. G. LEO PLOČKINIĆ - portal DEPO.BA: Žalba na tekst "Hrvatski radikali užasnuti presudom iz Haga: Tražimo proglašenje hrvatske republike Herceg-Bosne, jer je to jedini način da se spasi dostojanstvo Hrvata u BiH!" od 29.05.2013. godine. Posredovanjem Vijeća za štampu u BiH, demanti žalbenika objavljen na portalu depo.ba 30.05.2013. godine, pod naslovom "Leo Pločkinić reaguje na pisanje Depo portala: Jedino bh. Hrvati nemaju nikakvih 'radikala', a Vaši Topalovići, Čauševići i Jašarevići ubijaju civile i nikom ništa!".

    2. PARLAMENTARNA SKUPŠTINA BIH - dnevni list "PRESS RS": Žalba na tekst "Tri audija A-6 za dobro naroda" od 21.05.2013. godine. Posredovanjem Vijeća za štampu u BiH, reagiranje Parlamentarne skupštine BiH objavljeno u listu "Press RS" 27.05.2013. godine, pod naslovom "Rukovodstvo nije tražilo nova vozila".

    3. G. FEĐA ŠTUKAN - forum portala KLIX.BA: Žalba na temu "Glumac Feđa Štukan pretukao troipogodišnju kćer!?" pokrenutu na forumu portala klix.ba. Profesionalnom saradnjom sa portalom klix.ba, sa foruma uklonjena tema na koju se odnosila žalba. Protiv pokretača teme podnijeta prijava nadležnom tužilaštvu.

    4. ŽALBA GRAĐANINA - portal DNEVNIAVAZ.BA: Zahtjev za uklanjanjem teksta "Studenta Ekonomskog fakulteta policija odvela na psihijatriju" od 21.02.2012. godine. Posredovanjem Vijeća za štampu u BiH, sa portala dnevniavaz.ba uklonjen tekst.

    5. G. LEO PLOČKINIĆ - portal DOSIJE.BA: Prigovor na tekst "Hrvatska republika Herceg - Bosna - i dalje san u zločinačkim glavama" od 11.02.2013. godine. Posredovanjem Vijeća za štampu u BiH, sa portala dosije.ba uklonjen tekst na koji se odnosila žalba.

    6. GĐA SABINA DEDIĆ - portal MUSKIPORTAL.COM: Prigovor zbog govora mržnje u komentarima posjetilaca ispod teksta "Sarajevo je spremno, jeste li vi: Prvi gay pride u Sarajevu u junu" od 01.04.2013. godine. Posredovanjem Vijeća za štampu u BiH, sa portala muskiportal.com uklonjeni tekst i komentari.

    7. G. SALKO OPAČIN - dnevni list "OSLOBOĐENJE": Demanti g. Salke Opačina i zahtjev za objavu izvinjenja povodom teksta "Lažima do nove istorije", objavljen 16.05.2013. godine u listu "Oslobođenje". Posredovanjem Vijeća za štampu u BiH, demanti g. Opačina objavljen u listu "Oslobođenje" 12.06.2013. godine, pod naslovom "Oslobođenje kleveće i mene i SDA".

    8. G. TEODOR DARIVA - portal KLIX.BA: Prigovor zbog govora mržnje u komentarima ispod teksta "Zašto je Hag amnestirao 'Škorpione' i njihove strašne zločine u Srebrenici" od 30.05.2013. godine. Posredovanjem Vijeća za štampu u BiH i profesionalnom saradnjom sa gl. i odg. urednikom portala klix.ba, sa portala uklonjeni komentari na koje se odnosio prigovor i onemogućeno postavljanje komentara ispod teksta
    "Zašto je Hag amnestirao 'Škorpione' i njihove strašne zločine u Srebrenici?".

    Žalbe van nadležnosti Vijeća za štampu u BiH:

    1. PROF. DR EMIR TURKUŠIĆ - web stranica televizije TV1: Zahtjev za objavu demantija na web stranici TV1, uz snimak emisije "Ja biram goste sa Jasnom Bajrektarević" od 29.03.2013. godine. Vijeće za štampu u BiH nije nadležno za sadržaje objavljene na web stranicama elektornskih medija.

    U 1 slučaju žalbenik je odustao od ulaganja žalbe:
    1. MEHMED VEJZOVIĆ - portal DNEVNIAVAZ.BA: Reagovanje povodom navoda iz teksta "Bakirovi su prsti u najvećim pljačkama naroda i države!" od 07.04.2013. godine. Nakon upućivanja u žalbenu proceduru Vijeća za štampu u BiH, žalbenik odustao od ulaganja žalbe.

    55. sjednica: Žalbena komisija Vijeća za štampu u Bosni i Hercegovini održala je 27.09.2013. godine pedeset petu sjednicu na kojoj su razmotrene žalbe na pisanje štampe i online medija primljene u periodu jun - septembar 2013. godine. Vijeće za štampu u BiH, od posljednje sjednice Žalbene komisije, zaprimilo je ukupno 37 žalbi od čega je 15 razmotreno na sjednici.
    Žalbena komisija je prihvatila 6 žalbi, u kojima je utvrđeno kršenje Kodeksa za štampu i online medije BiH. Nije prihvaćeno 9 žalbi, jer u tekstu nije utvrđena povreda Kodeksa za štampu i online medije BiH.

    Samoregulacijom tj objavom demantija, reagovanja, ispravke ili izvinjenja, odnosno uklanjanjem komentara koji sadrže govor mržnje, huškanje, diskriminaciju ili prijetnje je riješeno 11 žalbi.
    Vijeće za štampu u BiH je upućeno i 7 žalbi koje nisu u nadležnosti samoregulacijskog tijela za štampane i online medije, 1 žalba je neblagovremena, a u 3 slučaja žalbenici su odustali od daljnje žalbene procedure.

    Prihvaćene žalbe:

    1. JAVNO PREDUZEĆE ŽELJEZNICE FEDERACIJE BIH - dnevni list "DNEVNI AVAZ": Žalba na tekst "Osmanagić u Monte Karlu, a radnici u javnoj kuhinji!" od 07.06.2013. godine. Žalbena komisija Vijeća za štampu u BiH utvrdila kršenje Člana 7 - Mogućnost odgovora, i Člana 15 - Žalbe, Kodeksa za štampu i online medije BiH.

    2. GĐA NEVENKA SUŠAC - portal OTVORENO.BA: Žalba na tekst "Stipe Prlić se pokušava približiti HDZ BiH", objavljen 20.06.2013. godine. Žalbena komisija Vijeća za štampu u BiH utvrdila kršenje Člana 7 - Mogućnost odgovora, i Člana 15 - Žalbe, Kodeksa za štampu i online medije BiH.

    3. GĐA HAŠA OMEROVIĆ - portal FRONTAL.RS: Žalba na tekst „Haša Omerović: 'Majke Srebrenice' – profitersko udruženje“, objavljen 11.07.2013. godine. Žalbena komisija Vijeća za štampu u BiH utvrdila kršenje Člana 7 - Mogućnost odgovora, i Člana 15 - Žalbe, Kodeksa za štampu i online medije BiH.

    4. MEĐUNARODNI INSTITUT ZA BLISKOISTOČNE I BALKANSKE STUDIJE (IFIMES) - dnevni list "DNEVNI AVAZ": Žalba na tekst „Prevarant i reketaš koji pere novac i blati po narudžbama“, objavljen 03.08.2013. godine. Žalbena komisija Vijeća za štampu u BiH utvrdila kršenje Člana 7 - Mogućnost odgovora, Člana 10 - Osobe optužene za krivična djela, i Člana 15 - Žalbe, Kodeksa za štampu i online medije BiH.

    5. MEĐUNARODNI INSTITUT ZA BLISKOISTOČNE I BALKANSKE STUDIJE (IFIMES) - portal AVAZ.BA: Žalba na tekst „Prevarant i reketaš koji pere novac i blati po narudžbama“, objavljen 02.08.2013. godine. Žalbena komisija Vijeća za štampu u BiH utvrdila kršenje Člana 7 - Mogućnost odgovora, Člana 10 - Osobe optužene za krivična djela, i Člana 15 - Žalbe, Kodeksa za štampu i online medije BiH.

    6. GĐA SELMA UČANBARLIĆ - portal HERCEGBOSNA.ORG: Žalba na tekst „Muslimanski turisti oskrnavili hrvatski grb u Neumu“, objavljen 17.08.2013. godine. Žalbena komisija Vijeća za štampu u BiH utvrdila kršenje Člana 2 - Urednička odgovornost, Člana 3 - Huškanje, Člana 4 - Diskriminacija, Član 5 - Tačnost i fer izvještavanje, Član 7 – Mogućnost odgovora, Član 15 - Žalbe

    Žalbe koje nisu prihvaćene jer nije utvrđeno kršenje Kodeksa za štampu i online medije BiH:

    1. G. IGOR BOBAN - dnevni list "DNEVNI AVAZ": Žalba na tekst "Osmanagić u Monte Karlu, a radnici u javnoj kuhinji!" od 07.06.2013. godine. Žalbena komisija Vijeća za štampu u BiH utvrdila da nije prekršen Kodeks za štampu i online medije BiH.

    2. G. LEO PLOČKINIĆ - portal DOSIJE.BA: Žalba na tekst "Ustaški separatistički portal 'hercegbosna.org' prijavljen SIPA-i" objavljen na portalu 18.06.2013. godine. Žalbena komisija Vijeća za štampu u BiH ne odlučuje o slučajevima kada je podnosilac žalbe već pokrenuo postupak pred pravosudnim organima.

    3. G. LEO PLOČKINIĆ - portal DOSIJE.BA: Žalba na tekst "FRONT: Pločkinić i portal hercegbosna pozivaju na kuhanje muslimanske djece u svinjskoj masti!", objavljen 19.06.2013. godine. Žalbena komisija Vijeća za štampu u BiH ne odlučuje o slučajevima kada je podnosilac žalbe već pokrenuo postupak pred pravosudnim organima.

    4. G. LEO PLOČKINIĆ - portal DOSIJE.BA: Žalba na tekst "Leo Pločkinić zapalio bolnicu u Bihaću?" objavljenom 30.07.2013. godine. Žalbena komisija Vijeća za štampu u BiH ne odlučuje o slučajevima kada je podnosilac žalbe već pokrenuo postupak pred pravosudnim organima.

    5. G. DANIJEL SENKIĆ - portal CROPORTAL.BA: Žalba na tekst "MUFLON Danijel Senkić ostavljao komentare na HB.org, lažno prijavio prijetnje pa ZARADIO kaznenu prijavu i TUŽBU ZA KLEVETU", objavljen 18.06.2013. godine. Žalbena komisija Vijeća za štampu u BiH ne odlučuje o slučajevima kada je podnosilac žalbe već pokrenuo postupak pred pravosudnim organima.

    6. G. HAKIJA ĐOZIĆ - dnevni list "DNEVNI AVAZ": Žalba na tekst „Aukcija za prodaju zgrade Hidrogradnje 5. septembra“, objavljen 23.08.2013. godine. Žalbena komisija Vijeća za štampu u BiH utvrdila da nije prekršen Kodeks za štampu i online medije BiH.

    7. FEDERALNA UPRAVA CIVILNE ZAŠTITE - dnevni list "DNEVNI AVAZ": Žalba tekst „Alija Tihić spava zimski san!“, objavljen 10.08.2013. godine. Žalbena komisija Vijeća za štampu u BiH utvrdila da nije prekršen Kodeks za štampu i online medije BiH.

    8. MEĐUNARODNI INSTITUT ZA BLISKOISTOČNE I BALKANSKE STUDIJE (IFIMES) - dnevni list "DNEVNI AVAZ": Demanti navoda objavljenih u rubrici „SMS Dnevni avaz“, tekst: „Bećirević i Dervišević, IFIMES-...“ 06.08.2013. godine. Žalbena komisija Vijeća za štampu u BiH utvrdila da nije prekršen Kodeks za štampu i online medije BiH.

    9. MEĐUNARODNI INSTITUT ZA BLISKOISTOČNE I BALKANSKE STUDIJE (IFIMES) - portal AVAZ.BA: Demanti navoda objavljenih u rubrici „SMS Dnevni avaz“, tekst: „Bećirević i Dervišević, IFIMES-...“ 06.08.2013. godine. Žalbena komisija Vijeća za štampu u BiH utvrdila da nije prekršen Kodeks za štampu i online medije BiH.


    Žalbe riješene samoregulacijom tj. objavom demantija, reagovanja, ispravke ili izvinjenja, odnosno uklanjanjem komentara posjetilaca koji sadrže govor mržnje, diskriminaciju i huškanje:

    1. G. ASIM KAMBER - portal BISCANI.NET: Reagiranje povodom teksta "Asime, ja jesam Asim, ali na moju sreću nisam Kamber!" od 06.06.2013. godine. Posredovanjem Vijeća za štampu u BiH, reagiranje objavljeno na portalu biscani.net 07.06.2013. godine pod naslovom "Reagiranje na mail u kome vozač Vlade USK -a g. Asim Mukanović odgovara na navode Asima Kambera".

    2. GĐA DRAGANA JANKOVIĆ - dnevni list "OSLOBOĐENJE": Zahtjev za ispravku navoda iz teksta "Vandali na Otoci uništili dva stabla", objavljenog 14.06.2013. godine. Posredovanjem Vijeća za štampu u BiH, reagiranje objavljeno 09.07.2013. godine pod naslovom "Nije Otoka, već Čengić-Vila 2".

    3. GĐA NEVENKA SUŠAC - portal JAVNO.BA: Demanti navoda iz teksta "Stipe Prlić se pokušava približiti HDZ BiH", objavljenog na portalu javno.ba 20.06.2013. godine. Posredovanjem Vijeća za štampu u BiH, demanti objavljen na portalu javno.ba 19.07.2013. godine pod naslovom "Prigovor Nevenke Sušac".

    4. MAJSTORI KAZANDŽIJE SA BAŠČARŠIJE: G. ADNAN FERHATOVIĆ, G. ELVIR I EDIN AGANOVIĆ, G. MUHAMED HUSEJNOVIĆ, G. ISMET HUSEJNOVIĆ, G. ISMIR HUSEJNOVIĆ, G. VEDAD BRKANIĆ, G. NAMIK HUSEJNOVIĆ, G. SAKIB BAŠČAUŠEVIĆ I G. ZIJAD BAŠČAUŠEVIĆ - dnevni list "OSLOBOĐENJE": Demanti navoda iz teksta "Muzej na ulici" objavljenog 24.06.2013. godine u listu "Oslobođenje". Podredovanjem Vijeća za štampu u BiH, demanti objavljen u listu "Oslobođenje" 02.07.2013. godine pod naslovom "Jedino kazandžije sa Baščaršije proizvode autentične bosanske džezve".

    5. PARLAMENTARNA SKUPŠTINA BIH - magazin "SLOBODNA BOSNA": Demanti navoda iz teksta "Parlamentarna delegacija BiH bacila u vjetar 27.000 KM", objavljenog 04.07.2013. godine. Posredovanjem Vijeća za štampu u BiH, u izdanju magazina „Slobodna Bosna“ od 18.07.2013. godine, objavljen demanti Parlamentarne skupštine BiH pod naslovom „Plaćeni su samo penali za rezervirane a nerealizirane avionske karte u vrijednosti 3.673 KM“.

    6. INTERVENCIJA VIJEĆA ZA ŠTAMPU U BIH - portal KLIX.BA: Intervencija Vijeća za štampu u BiH zbog govora mržnje u komentarima posjetilaca portala, ispod teksta "Lijanović: Pokušavaju me ukloniti s političke scene" objavljenog 03.07.2013. godine na portalu klix.ba. Posredovanjem Vijeća za štampu u BiH, sa portala klix.ba uklonjen komentar sa govorom mržnje a posjetiocu portala trajno onemogućen pristup.

    7. JAVNA USTANOVA "CENTAR ZA SPORT I REKREACIJU" SARAJEVO - dnevni list "OSLOBOĐENJE": Demanti navoda iz teksta "Izmjenom Pravilnika direktorica čuva fotelju", objavljenog 05.07.2013. godine u listu "Oslobođenje". Posredovanjem Vijeća za štampu u BiH, demanti Javne ustanove "Centar za sport i rekreaciju" Sarajevo, objavljen u listu "Oslobođenje" 11.07.2013. godine, pod naslovom "Direktorica nije povukla nijedan nezakonit potez".

    8. PARLAMENTARNA SKUPŠTINA BIH - dnevni list "DNEVNI LIST": Demanti navoda iz teksta "Tihiću i Prodanoviću po 12.000 maraka zbog smrti majki" objavljenog 29.07.2013. godine. Posredovanjem Vijeća za štampu u BiH, demanti Parlamentarne skupštine BiH objavljen u listu "Dnevni list" 01.08.2013. godine, pod naslovom "Netočni podaci o naknadama isplaćenim Tihiću i Prodanoviću".

    9. ŽALBA GRAĐANINA - portal AVAZ.BA: Prigovor zbog govora mržnje u komentarima ispod teksta "Namame homoseksualce na seks pa ih opljačkaju", objavljenog na portalu avaz.ba 05.08.2013. godine. Posredovanjem Vijeća za štampu u BiH, ispod teksta "Namame homoseksualce na seks pa ih opljačkaju" uklonjeni komentari sa govorom mržnje.

    10. G. NEDŽAD ABDIĆ - portal DOZNAJEMO.COM: Žalba povodom preuzimanja teksta "Neobičan fenomen koji ne pamte ni najstariji stanovnici Kiseljaka: Usred augusta izbeharala višnja" i fotografije sa portala znamo.ba, bez naznake da su tekst i fotografija preuzeti i da je g. Džemal Softić autor teksta. Posredovanjem Vijeća za štampu u BiH, u tekstu stavljena napomena da je tekst prenesen sa portala znamo.ba.

    11. MINISTARSTVO PRAVDE BIH - dnevni list "GLAS SRPSKE": Žalba na način objave demantija u listu "Glas Srpske" 07.08.2013. godine pod naslovom "Netačni navodi o nabavci uniformi". Posredovanjem Vijeća za štampu u BiH, demanti Ministarstva prave BiH objavlje u cjelosti u dnevnom listu „Glas Srpske“, izdanje za 17. i 18. 08.2013. godine, pod naslovom „Netačno preneseni dijelovi iz revizorskog izvještaja“.

    Žalbe van nadležnosti Vijeća za štampu u BiH:
    1. SINDIKAT MINISTARSTVA UNUTRAŠNJIH POSLOVA TUZLANSKOG KANTONA - FEDERALNA TELEVIZIJA: Žalba na informacije objavljene u emisiji "Dnevnik II" 06.11.2012. godine. Vijeće za štampu u BiH nije nadležno za sadržaje objavljene u elektronskim medijima.

    2. G. DANIJEL SENKIĆ - forum HERCEGBOSNA.ORG: Žalba na sadržaj objavljen na forumu hercegbosna.org, tema "Danijel Senkić - sadistički bolesnik čiji je mozak smislio 'spaljivanje beba u ključaloj masti'". Vijeće za štampu u BiH nije nadležno za sadržaje objavljene u blogovima.

    3. GĐA AIDA ŠEHAGIĆ - FACEBOOK STRANICA VIJESTI U 7, HAYAT TV: Žalba na komentar postavljen na FB stranici Vijesti u 7. Vijeće za štampu u BiH nije nadležno za sadržaje objavljene na društvenim mrežama.

    4. ŽALBA GRAĐANINA - portal TIP.BA: Zahtjev za uklanjanjem komentara koje je žalbenik postavio ispod teksta "Koliko je nelegalnog oruzja na ulicama Tuzle?", objavljenog na portalu tip.ba 05.08.2013. godine. Žalbeniku upućen odgovor kako Vijeće za štampu u BiH ne može posredovati prema portalu tip.ba sa zahtjevom za uklanjanje komentara postavljenih od strane žalbenika, budući da svaki posjetilac internet portala snosi vlastitu odgovornost za sadržaj komentara koje postavlja ispod teksta.

    5. G. GORAN PUDAR - RADIO REPUBLIKE SRPSKE: Prigovor na sadržaj u radio-emisiji "Dnevnik", emitovanoj na Radiju Republike Srpske 14.08.2013. godine. Žalbeniku upućen odgovor da Vijeće za štampu u BiH nije nadležno za razmatranje prigovora na sadržaje koje objavljuju elektronski mediji.

    6. G. DŽEMAL ALIHODŽIĆ - forum lista "NEZAVISNE NOVINE": Prigovor povodom "ratnohuškačkog govora" na forumu lista "Nezavisne novine", tema "Osveta". Vijeće za štampu u BiH nije nadležno za sadržaje objavljene na forumima.

    7. G. TIHOMIR BRADVICA - portal LJUBUSKI-VJESNIK.COM: Vijeću za štampu u BiH upućen zahtjev za otkrivanjem identiteta autora teksta „Podnesena krivična prijava protiv T.B. iz Ljubuškog!“, objavljenog 19.08.2013. godine na portalu ljubuski-vjesnik.com. Žalbeniku upućen odgovor da se obrati policiji.

    Neblagovremene žalbe:
    1. GĐA MIRJANA KRAMAR - magazin "DANI": Vijeću za štampu u BiH upućen zahtjev za uklanjanje teksta objavljenog 2002. godine u magazinu "Dani". Rok za podnošenje žalbi je mjesec dana za dnevne listove i online medije, odnosno dva mjeseca za magazine, od dana objave teksta.

    U 3 slučaja žalbenici su odustali od ulaganja žalbe:

    1. JELENA PAUNOVIĆ - portal BHMAGAZIN.COM: Demanti navoda iz teksta "Zaštita životinja, biznis ili ljubav?", objavljenog 24.07.2013. godine na portalu bhmagazin.com. Nakon upućivanja žalbenice da se demantijem obrati redakciji portala bhmagazin.com, žalbenica odgovorila da odustaje od žalbe zbog pokretanja sudskog postupka.

    2. G. DŽEVAD SARAČ - portal GLASSRPSKE.COM: Reagiranje povodom teksta "Cilj talačke krize intervencija OHR-a", objavljenog na portalu glassrpske.com 07.06.2013. godine. Nakon upućivanja žalbenika da se obrati redakciji portala glassrpske.com, žalbenik se više nije javljao Vijeću za štampu u BiH.

    3. GĐA LEMANA TERZIMEHIĆ - portal AVAZ.BA: Žalba na naslov teksta "Banjalučanka se na Drini vjenčala za crnca", objavljenog na portalu avaz.ba 09.09.2013. godine. Nakon upućivanja žalbenice da se obrati redakciji portala avaz.ba, žalbenica se više nije javljala Vijeću za štampu u BiH.

    56. sjednica: Žalbena komisija Vijeća za štampu u Bosni i Hercegovini održala je 20.12.2013. godine pedeset šestu sjednicu na kojoj su razmotrene žalbe na pisanje štampe i online medija primljene u periodu oktobar - decembar 2013. godine. Vijeće za štampu u BiH, od posljednje sjednice Žalbene komisije, zaprimilo je ukupno 32 žalbe.
    Žalbena komisija je prihvatila 9 žalbi, u kojima je utvrđeno kršenje Kodeksa za štampu i online medije BiH. Nije prihvaćena 1 žalba, jer u tekstu nije utvrđena povreda Kodeksa za štampu i online medije BiH. Žalbena komisija nije razmotrila 7 žalbi.

    Samoregulacijom tj objavom demantija, reagovanja, ispravke ili izvinjenja, odnosno uklanjanjem komentara koji sadrže govor mržnje, huškanje, diskriminaciju ili prijetnje je riješeno 12 žalbi.
    Vijeće za štampu u BiH su upućene i 2 žalbe koje nisu u nadležnosti samoregulacijskog tijela za štampane i online medije, a u 1 slučaja žalbenik je odustao od daljnje žalbene procedure.

    Prihvaćene žalbe:
    1. G. MIŠO RELOTA - portal JAVNO.BA: Prigovor na govor mržnje u tekstu "Greška u koracima: Umjesto političare, počeli im razbijati automobile!", koji je objavljen 21.10.2013. godine. Žalbena komisija Vijeća za štampu u BiH utvrdila kršenje Člana 2 - Urednička odgovornos, Člana 3 – Huškanje i Član 4 - Diskriminacija, Kodeksa za štampu i online medije BiH

    2. G. EDIN RAŽANICA, urednik portala otisak.ba - portal DINA.BA: Žalba na tekst "Nekad najhrabriji policajac Distrikta, danas obućar!" od 27.10.2013. godine, u kome je preuzet demanti sa portala otisak.ba, bez stavljanja napomene o preuzimanju. Žalbena komisija Vijeća za štampu u BiH utvrdila kršenje Člana 14 - Autorska prava, Kodeksa za štampu i online medije BiH.

    3. GĐA MAJA KIUK - portal SAFF.BA: Žalba na tekst "Koordinirani napad pedera na Saff", objavljen 12.11.2013. godine. Žalbena komisija Vijeća za štampu u BiH utvrdila kršenje Člana 2 - Urednička odgovornost, Člana 3 - Huškanje, Člana 4 - Diskriminacija, Člana 4a - Ravnopravnost polova i poštivanje osobenosti, Člana 5 - Tačnost i fer izvještavanje, Člana 8 - Pogrešno predstavljanje Kodeksa za štampu i online medije BiH.

    4. G. ADNAN HANIĆ - portal SAFF.BA: Žalba na tekst "Koordinirani napad pedera na Saff", objavljen na portalu saff.ba 12.11.2013. godine. Žalbena komisija Vijeća za štampu u BiH utvrdila kršenje Člana 2 - Urednička odgovornost, Člana 3 - Huškanje, Člana 4 - Diskriminacija, Člana 4a - Ravnopravnost polova i poštivanje osobenosti, Člana 5 - Tačnost i fer izvještavanje, Člana 8 - Pogrešno predstavljanje Kodeksa za štampu i online medije BiH.

    5. GĐA VLADANA VASIĆ - portal SAFF.BA: Žalba na tekst "Koordinirani napad pedera na Saff", objavljen na portalu saff.ba 12.11.2013. godine. Žalbena komisija Vijeća za štampu u BiH utvrdila kršenje Člana 2 - Urednička odgovornost, Člana 3 - Huškanje, Člana 4 - Diskriminacija, Člana 4a - Ravnopravnost polova i poštivanje osobenosti, Člana 5 - Tačnost i fer izvještavanje, Člana 8 - Pogrešno predstavljanje Kodeksa za štampu i online medije BiH.

    6. UPRAVNI ODBOR ONAuBIH - portal SAFF.BA: Žalba na tekst "Koordinirani napad pedera na Saff", objavljen na portalu saff.ba 12.11.2013. godine. Žalbena komisija Vijeća za štampu u BiH utvrdila kršenje Člana 2 - Urednička odgovornost, Člana 3 - Huškanje, Člana 4 - Diskriminacija, Člana 4a - Ravnopravnost polova i poštivanje osobenosti, Člana 5 - Tačnost i fer izvještavanje, Člana 8 - Pogrešno predstavljanje Kodeksa za štampu i online medije BiH.

    7. UDRUŽENJE GRAĐANA "VESTA" - portal SAFF.BA: Žalba na tekst "Koordinirani napad pedera na Saff", objavljen na portalu saff.ba 12.11.2013. godine. Žalbena komisija Vijeća za štampu u BiH utvrdila kršenje Člana 2 - Urednička odgovornost, Člana 3 - Huškanje, Člana 4 - Diskriminacija, Člana 4a - Ravnopravnost polova i poštivanje osobenosti, Člana 5 - Tačnost i fer izvještavanje, Člana 8 - Pogrešno predstavljanje Kodeksa za štampu i online medije BiH.

    8. G. ADIS ŠUŠNJAR - dnevni list "NEZAVISNE NOVINE": Reagiranje povodom teksta "Srbi ne snose krivicu za Prvi svjetski rat", objavljenog 14.11.2013. godine. Žalbena komisija Vijeća za štampu u BiH utvrdila kršenje Člana 5 - Tačnost i fer izvještavanje, Kodeksa za štampu i online medije BiH

    9. GĐA VANJA STOKIĆ - portal BRCANKA.BA: Žalba zbog govora mržnje u tekstu "Brčanske ispovijesti", objavljenom 15.11.2013. godine. Žalbena komisija Vijeća za štampu u BiH utvrdila kršenje Člana 2 - Urednička odgovornost, Člana 3 - Huškanje, Člana 4 - Diskriminacija, Kodeksa za štampu i online medije BiH

    Žalbe koje nisu prihvaćene jer nije utvrđeno kršenje Kodeksa za štampu i online medije BiH:

    1.G. MIDHAD VELAGIĆ - portal LIVNO-ONLINE.COM: Žalba na tekst "Tko nas to štiti? Policajac širi vjersku mržnju na Facebooku", objavljen 18.09.2013. godine na portalu livno-online.com. Žalbena komisija Vijeća za štampu u BiH utvrdila da nije prekršen Kodeks za štampu i online medije BiH.

    Žalbe koje nisu razmatrane:

    1. G. STEFAN PEJOVIĆ - portal NOVINAR.ME: Žalba na tekst "Novinarku Amilu Lončarić napali bijesni psi", objavljen na portalu novinar.me 29.10.2013. godine. Žalba nije razmatrana, budući da se ne radi o novinarskom tekstu.

    2. GĐA LIDIJA PIŠKER - portal NOVINAR.ME: Žalba na tekst "Novinarku Amilu Lončarić napali bijesni psi", objavljen na portalu novinar.me 29.10.2013. godine. Žalba nije razmatrana, budući da se ne radi o novinarskom tekstu.

    3. GĐA ADELA ČOMIĆ - portal NOVINAR.ME: Žalba na tekst "Novinarku Amilu Lončarić napali bijesni psi", objavljen na portalu novinar.me 29.10.2013. godine Žalba nije razmatrana, budući da se ne radi o novinarskom tekstu.

    4. GĐA ELMA MURIĆ - portal NOVINAR.ME: Žalba na tekst "Novinarku Amilu Lončarić napali bijesni psi", objavljen na portalu novinar.me 29.10.2013. godine. Žalba nije razmatrana, budući da se ne radi o novinarskom tekstu.

    5. GĐA SELMA RIZVIĆ - dnevni list "DNEVNI AVAZ": Gđa Rizvić je Vijeću za štampu u BiH dostavila reagiranje g. Fatmira Alispahića na tekst "Novinarka magazina 'Dani' na meti rasističke propagande", objavljen 08.12.2013. godine u dnevnom listu "Dnevni avaz". Žalba nije razmatrana, budući da je upućena od osobe koja nema lični interes za podnošenje žalbe, niti je za to opunomoćena od strane g. Fatmira Alispahića, koji je autor reagiranja

    6. GĐA SELMA RIZVIĆ - portal OSLOBODJENJE.BA: Gđa Rizvić je Vijeću za štampu u BiH dostavila reagiranje g. Fatmira Alispahića na tekst "Helsinški komitet BiH: Novinarka magazina Dani na meti rasističke propagande", objavljen na portalu oslobodjenje.ba 07.12.2013. godine. Žalba nije razmatrana, budući da je upućena od osobe koja nema lični interes za podnošenje žalbe, niti je za to opunomoćena od strane g. Fatmira Alispahića, koji je autor reagiranja

    7. G. HARIS BADŽIĆ - portal FEDERALNA.BA: Žalba zbog preuzimanja fotografija od strane portala federalna.ba bez dozvole autora, g. Badžića. Žalba upućena nakon isteka vremenskog perioda u kome Vijeće za štampu u BiH može razmatrati žalbe i prigovore.
    Žalbe riješene samoregulacijom tj. objavom demantija, reagovanja, ispravke ili izvinjenja, odnosno uklanjanjem komentara posjetilaca koji sadrže govor mržnje, diskriminaciju i huškanje:

    1. G. ALEKSANDAR BREZAR - portal KLIX.BA: Žalba zbog komentara posjetioca pod nadimkom caco_karburator na portalu klix.ba. Posredovanjem Vijeća za štampu u BiH, sa portala uklonjeni komentari a korisniku caco_karburator trajno onemogućeno komentarisanje tekstova.

    2. REAGIRANJE VIJEĆA ZA ŠTAMPU U BIH - portal MAGAZIN.BA: Intervencija Vijeća za štampu u BiH povodom povrede prava na privatnost osoba prikazanih na fotografiji. Posredovanjem Vijeća za štampu u BiH, sa portala uklonjeni tekst i fotografija te objavljena reakcija.

    3. GĐA SABIHA MISKIN - dnevni list "OSLOBOĐENJE": Demanti navoda iz teksta "Zeković optužuje Miskin za nepotizam", objavljenog 04.10.2013. godine. Posredovanjem Vijeća za štampu u BiH, u izdanju lista "Oslobođenje" od 16.10.2013. godine, objavljen demanti gđe Sabihe Miskin pod naslovom "Gimnazija Dobrinja je najsvjetliji primjer odbrane BiH".

    4. GĐA BORKA RUDIĆ - portal KLIX.BA: Žalba povodom govora mržnje u komentarima ispod teksta "Incident u Mediacentru: Upali na prezentaciju i govorili učesnicima da nisu normalni", objavljenog 11.10.2013. godine na portalu klix.ba. Posredovanjem Vijeća za štampu u BiH, uklonjeni komentari na koje se odnosio prigovor gđe Rudić, a posjetiocima portala koji su postavljali komentare sa govorom mržnje onemogućen pristup.

    5. DR DARKO HORVAT - dnevni list "GLAS SRPSKE": Demanti navoda iz teksta "Ministar opstruiše liječenje povratnika", objavljenog u izdanju "Glasa Srpske" za 19. i 20.10.2013. godine. Posredovanjem Vijeća za štampu u BiH, demanti g. Horvata objavljen u listu "Glas Srpske", izdanje za 26. i 27.10.2013. godine, pod naslovom "Nisam uzrok krize vlasti".

    6. G. EDIN RAŽANICA - portal BALKANDZIJE.COM: Žalba zbog preuzimanja dijela teksta sa portala otisak.ba bez dozvole izvora. Posredovanjem Vijeća za štampu u BiH, ispod teksta "Najhrabrijem policajcu u Brčko distriktu počele drhtati ruke, briznuo u plač: Šef mu se navodno počeo smijati, na kraju završio..." potpisan portal otisak.ba.

    7. G. STIPO KULIŠ - portal AVAZ.BA: Zahtjev za objavu demantija i izvinjenja povodom teksta "Protesti zbog novog kamenoloma kod Livna" od 31.10.2013. godine. Posredovanjem Vijeća za štampu u BiH, na portalu avaz.ba 01.11.2013. godine objavljen demanti g. Stipe Kuliša pod naslovom "Nisam Stjepan nego Stipo Kuliš".

    8. PARLAMENTARNA SKUPŠTINA BOSNE I HERCEGOVINE - magazin "SLOBODNA BOSNA": Reagiranje povodom navoda iz teksta "Službeni Passat Parlamenta BiH 'pronađen' u Klubu zastupnika SDP-a" od 10.11.2013. godine. Posredovanjem Vijeća za štampu u BiH, u izdanju magazina "Slobodna Bosna" od 14.11.2013. godine, objavljeno reagiranje Parlamentarne skupštine BiH pod naslovom "Netačno je da je Klubu poslanika SDP-a u Predstavničkom domu dato na raspolaganje bilo koje službeno vozilo u vlasništvu PSBiH".

    9. G. ADNAN DŽONLIĆ - forum KLIX.BA: Žalba zbog postova posjetioca foruma portala klix.ba, na temi "Zeničani". Posredovanjem Vijeća za štampu u BiH, tema "Zeničani" uklonjena sa foruma.

    10. TUŽILAŠTVO BIH - magazin "SLOBODNA BOSNA": Demanti navoda iz teksta "Goran Salihović protežira svoje savjetnike, na listi kandidata i sin ustavnog suca Miodraga Simovića" od 14.11.2013. godine. Posredovanjem Vijeća za štampu u BiH, 21.11.2013. godine objavljen demanti Tužilaštva BiH.

    11. ŽALBA GRAĐANINA - portal BANJALUKA.COM: Žalba zbog komentara ispod teksta "Prekid u Sarajevu", objavljenog 25.09.2013. godine na portalu banjaluka.com. Posredovanjem Vijeća za štampu u BiH i profesionalnom saradnjom sa urednikom portala banjaluka.com, uklonjen komentar posjetioca portala koji je sadržavao govor mržnje.

    12. REAGOVANJE VIJEĆA ZA ŠTAMPU U BIH - portal KLIX.BA: Komentari koji sadrže govor mržnje ispod teksta "Brutalno pretučen predsjednik udruženja Evropski put Roma", objavljen 08.12.2013. godine. Posredovanjem Vijeća za štampu u BiH i profesionalnom saradnjom sa urednikom portala klix.ba, uklonjeni komentar sa govorom mržnje, a posjetiocima trajno onemogućeno komentarisanje.

    Žalbe van nadležnosti Vijeća za štampu u BiH:

    1. RADIO MOSTAR - RADIO HERCEG-BOSNE: Žalba na program "Mostarska panorama". Vijeće za štampu u BiH nije nadležno za sadržaje objavljene u elektronskim medijima.

    2. HDZ LIVNO - RADIO LIVNO: Žalba na snimak emisije emitovane na radio stanici Radio Livno. Vijeće za štampu u BiH nije nadležno za sadržaje objavljene u elektronskim medijima.

    U jednom slučaju, žalba je povučena:
    1. G. DENIS ŠULIĆ - portal SPORTSPORT.BA: Žalba na tekst "Ovako se voli Bosna". Nakon upućivanja u žalbenu proceduru, žalbenik se nije obratio Vijeću za štampu u BiH.

    Urgentna sjednica: Povodom 42 žalbe građana i predstavnika nevladinog sektora na tekst "Pederluk među djecom" objavljen na portalu saff.ba 10.11.2013. godine, Žalbena komisija Vijeća za štampu u BiH utvrdila je kršenje Općih odredbi, Člana 2 - Urednička odgovornost, Člana 3 - Huškanje, Člana 4 - Diskriminacija, Člana 4a - Diskriminacija polova i poštivanje osobenosti, Člana 5 - Tačnost i fer izvještavanje, i Člana 8 - Pogrešno predstavljanje, Kodeksa za štampu i online medije BiH.

     

    Kontakt

    Vijeće za štampu u BiH
    Trampina 8
    71000 Sarajevo
    Bosna i Hercegovina

    Tel: +387 33 272 270
    Fax: +387 33 272 271
    E-mail: [email protected]
    Web: www.vzs.ba

    © 2017 Vijeće za štampu u Bosni i Hercegovini. All Rights Reserved. Website realizovan sredstvima Misije OSCE-a u BiH, NED i UNESCO / EC.

    Please publish modules in offcanvas position.