Tel: +387 33 272 270   |   Fax: +387 33 272 271   |   Trampina 8,  71000 Sarajevo   |   [email protected]

    Četrdeset deveta sjednica Žalbene komisije Vijeća za štampu u BiH, Sarajevo, 08.06.2012.

    08.06.2012.

    ODRŽANA

    49. SJEDNICA ŽALBENE KOMISIJE VIJEĆA ZA ŠTAMPU U BiH

    Sarajevo, 08. juna 2012. godine


    Žalbena komisija Vijeća za štampu u Bosni i Hercegovini održala je u petak, 08.06.2012. godine, u Sarajevu, hotel "Grand", četrdeset devetu sjednicu na kojoj je razmotreno 8 žalbi građana na pisanje štampanih i on-line medija, pristiglih u periodu od aprila do juna 2012. godine. Ukupno je zaprimljeno 27 žalbi, od čega je 8 razmotreno na sjednici, 1 žalba nije mogla biti razmotrena jer je podnesena neblagovremeno, u 1 slučaju je žalbenik odustao od ulaganja žalbe, dok je samoregulacijom (objavom demantija, reagiranja, ispravke ili izvinjenja), riješeno 15 žalbi.

    Žalbena komisija Vijeća za štampu u Bosni i Hercegovini, prihvatila je pet (5) žalbi, u kojima je utvrđeno kršenje Kodeksa za štampu i online medije BiH. Tri (3) žalbe nisu prihvaćene, jer u tekstovima na koje su se građani žalili nije utvrđeno kršenje Kodeksa za štampu i online medije BiH. Na sjednici su prisustvovali članovi Žalbene komisije: prof. dr. Miodrag Živanović, advokatica Nada Dalipagić, dr. sc. Enes Osmančević, advokat Dražen Zubak, novinar Fuad Kovačević, novinar Faruk Borić i novinar Milan Šutalo.


    Vijeće za štampu u BiH, od početka 2012. godine, zaprimilo je ukupno 85 žalbi građana na pisanje štampe i on-line medija.

    Prihvaćene žalbe:

    1. G. ENES GOTOVUŠA – magazin DANI: Žalba na tekst „Pokušavate me diskreditirati“ od 20.04.2012. godine. Žalbena komisija Vijeća za štampu u BiH utvrdila kršenje Člana 7 – Mogućnost odgovora, Kodeksa za štampu i online medije BiH.
    2. URED ZA ODNOSE SA JAVNOŠĆU MINISTARSTVA ODBRANE BiH – dnevni list GLAS SRPSKE: Žalba na tekst „Sporna Odluka MO nikada nije odobrena“. Žalbena komisija Vijeća za štampu u BiH utvrdila kršenje Člana 7 – Mogućnost odgovora, Kodeksa za štampu i online medije BiH.
    3. PROF. DR. BRANKO LETIĆ, DOC. DR. SAŠA KNEŽEVIĆ, MR. STOJAN ŠLJUKA I GĐA RADOJKA MRDA – dnevni list GLAS SRPSKE: Reagovanje povodom teksta „Profesori zaposlili djecu, supruge i zetove“, objavljenog 17.04.2012. godine. Žalbena komisija Vijeća za štampu u BiH utvrdila kršenje Člana 7 – Mogućnost odgovora, Kodeksa za štampu i online medije BiH.
    4. ŠARENA MREŽA BiH – magazin SAFF: Reagiranje povodom teksta „AIDS je ustvari GIRD – Gay related immune deficiency ili homoseksualno uslovljen nedostatak imuniteta“, objavljenog 04.05.2012. godine.  Žalbena komisija Vijeća za štampu u BiH utvrdila kršenje Člana 2 – Urednička odgovornost, Člana 4 – Diskrimincija, Člana 4a – Ravnopravnost polova i poštivanje osobenosti, Člana 5 – Tačnost i fer izvještavanje i Člana 15 – Žalbe, Kodeksa za štampu i online medije BiH. 
    5. GĐA BORKA RUDIĆ – dnevni list DNEVNI AVAZ: Reagiranje povodom fotografija objavljenih uz tekst „Ajša Salkica nazvala Zijada Turkovića zlikovcem i ubicom“, objavljen 18.05.2012. godine. Žalbena komisija Vijeća za štampu u BiH utvrdila kršenje Člana 9 – Privatnost, Kodeksa za štampu i online medije BiH.

    Žalbe koje nisu prihvaćene, jer nije utvrđeno kršenje Kodeksa za štampu i online medije BiH:

    1. G. ESAD ŠABANAGIĆ, UREDNIK SEDMIČNE NOVINE REPREZENT – portal VKPORTAL.NET: Žalba na tekst „Reprezent – jednostranački glasnik prepun laži i obmana kladuške javnosti“, objavljen na portalu Vkportal.net, 24.05.2012. godine. Žalbena komisija Vijeća za štampu u BiH nije utvrdila kršenje Kodeksa za štampu i online medije BiH.
    2. G. ANDREJ MERKADIĆ portal EKSKLUZIVA.BA: Žalba na tekst „Natašu startovao crnac!“ od 16.04.2012. godine. Žalbena komisija Vijeća za štampu u BiH nije utvrdila kršenje Kodeksa za štampu i online medije BiH.
    3. G. IVAN ŠUŠNJAR, UREDNIK PORTALA POSKOK.INFO - portal NEZNASE.BA: Reagovanje povodom izraza korištenih u tekstu „Josipović ponovo svira k... u Hercegovini“, objavljenom 15.04.2012. godine na portalu Neznase.ba. Žalbena komisija Vijeća za štampu u BiH nije utvrdila kršenja Kodeksa za štampu i online medije BiH.

    Žalbe riješene samoregulacijom, tj. objavom demantija, reagiranja, izvinjenja ili ispravke:

    1. G. MEHO ZAIMOVIĆ – dnevni list OSLOBOĐENJE: Tekst „Šta (ni)je radila policija“ od 15.05.2012. godine. Demanti objavljen 22.05.2012. godine, pod naslovom „Kakanj je u šoku“.
    2. G. LEO PLOČKINIĆ – portal OSLOBOĐENJE.BA: Tekst „Zašto EU i SAD insistiraju na izgradnji koridora kod Neuma“ od 16.05.2012. godine. Posredovanjem Vijeća za štampu u BiH, u objavljenom tekstu naznačeno da je prenesen sa portala Croportal.ba.
    3. ŠARENA MREŽA BiH – portal AKOS.BA: Tekst „AIDS je ustvari GIRD – Gay related immune deficiency ili homoseksulano uslovljen nedostatak imuniteta“ od 05.05.2012. godine. Tekst uklonjen sa portala Akos.ba, 24.05.2012.godine.
    4. G. MEHO ZAIMOVIĆ – magazin DANI: Tekst „Grad opasnog življenja“ od 27.04.2012. godine. Demanti objavljen 04.05.2012. godine pod naslovom „Ja sam žirant Tokaliću“.
    5. G. ROMAN JURIĆ – portal KIP.BA: Tekst „Izvještaj: koliko zarađuju bihaćki vijećnici“ od 11.04.2012. godine. Posredovanjem Vijeća za štampu u BiH, na portalu KIP.ba, 25.05.2012. godine objavljeno izvinjenje g. Romanu Juriću pod naslovom „Javno izvinjenje dr. Romanu Juriću“.
    6. G. ROMAN JURIĆ – portal MOJUSK.BA: Tekst „Izvještaj: koliko zarađuju bihaćki vijećnici“ od 11.04.2012. godine. Posredovanjem Vijeća za štampu u BiH, na portalu MojUSK.ba, 24.05.2012. godine objavljeno izvinjenje g. Romanu Juriću pod naslovom „Javno izvinjenje: Ispravka: Koliko zarađuju bihaćki vijećnici (II)“.
    7. G. ROMAN JURIĆ – portal USKPORTAL.BA: Tekst „Izvještaj: koliko zarađuju bihaćki vijećnici“ od 11.04.2012. godine. Posredovanjem Vijeća za štampu u BiH, na portalu USKportal.ba, 24.05.2012. godine objavljeno izvinjenje g. Romanu Juriću pod naslovom „Javno izvinjenje: Ispravka: Koliko zarađuju bihaćki vijećnici (II)“.
    8. G. ROMAN JURIĆ – portal BIŠĆANI.NET: Tekst „Izvještaj: koliko zarađuju bihaćki vijećnici“ od 11.04.2012. godine. Posredovanjem Vijeća za štampu u BiH, na portalu Bišćani.net, 24.05.2012. godine objavljeno izvinjenje g. Romanu Juriću pod naslovom „Ispravka: Koliko zarađuju bihaćki vijećnici (II)“.
    9. JP NACIONALNI PARK „UNA“ - portal MOJUSK.BA: Tekst „Reakcija povodom zadnjih odluka u Nacionalnom parku Una“ od 08.04.2012. godine. Posredovanjem Vijeća za štampu u BiH, na portalu MojUSK.ba, 24.05.2012. godine objavljeno izvinjenje žalbenicima pod naslovom „Javno izvinjenje Muliću i Marjanoviću“.
    10. JP NACIONALNI PARK „UNA“ - portal KIP.BA: Tekst „Reakcija povodom zadnjih odluka u Nacionalnom parku Una“ od 08.04.2012. godine. Posredovanjem Vijeća za štampu u BiH, na portalu KIP.ba 26.04.2012. godine objavljeno javno izvinjenje žalbeniku pod naslovom „Javno izvinjenje JP NP Una, Anti Marjanoviću i Amarildu Muliću“.
    11. JP NACIONALNI PARK „UNA“ - portal USKPORTAL.BA: Tekst „Reakcija povodom zadnjih odluka u Nacionalnom parku Una“ od 09.04.2012. godine. Posredovanjem Vijeća za štampu u BiH, na portalu USKportal.ba, 24.05.2012. godine objavljeno izvinjenje žalbenicima pod naslovom „Urednički kolegij:Javno izvinjenje Muliću i Marjanoviću“.
    12. JP NACIONALNI PARK „UNA“ - portal BIŠĆANI.NET: Tekst „Reakcija povodom zadnjih odluka u Nacionalnom parku Una“ od 08.04.2012. godine. Posredovanjem Vijeća za štampu u BiH, na portalu Bišćani.net, 24.05.2012. godine objavljeno izvinjenje žalbenicima pod naslovom „Javno izvinjenje Muliću i Marjanoviću“.
    13. G. AHMED HRAPOVIĆ - portal DEPO.BA: Reagovanje povodom teksta „Ćiro sa Trebevića“, objavljenog 05.07.2009. godine. Nakon što se žalbenik obratio redakciji portala Depo.ba, sporni tekst je uklonjen sa portala.
    14. G. ESAD ŠABANAGIĆ, UREDNIK SEDMIČNE NOVINE REPREZENT – portal VKLADUSA.COM: Demanti teksta „Reprezent – jednostranački glasnik prepun laži i obmana kladuške javnosti“, objavljen na portalu Vkladusa.com, 27.05.2012. godine. Demanti žalbenika objavljen 01.06.2012. godine, pod naslovom "ReprezenT poručio velikokladuškom SDP-u: 'Sjašite SDP-ovci i ostavite nas na miru'".
    15. G. AMIR PILAV – dnevni list PRESS RS: Demanti teksta „Tužio BiH jer šest godina nije bio na odmoru“ od 17.05.2012. godine. Posredovanjem Vijeća za štampu u BiH, demanti žalbenika objavljen 02.06.2012. godine pod naslovom “Pilav: Odmor nisam koristio 16 godina”.

    Jedna (1) žalba nije mogla biti razmotrena jer je upućena neblagovremeno:

    1. GĐA TAMARA MIŠKOVIĆ – magazin DANI: Reagovanje povodom teksta „Detalji sarajevskih obračuna: Jedni drže Ilidžu i došli su do Radon Plaze, dok su drugi u Centru i Starom gradu“ objavljenog 10.12.2010. godine u magazinu „Dani“. Žalba nije mogla biti razmatrana jer ne spada u vremenski okvir u kome Vijeće za štampu u BiH može razmatrati žalbu.

    U jednom (1)  slučaju žalbenik odustao od ulaganja žalbe:

    1. G. Z. J. – dnevni list DNEVNI AVAZ: Reagovanje povodom teksta „Bol i nada žrtava“ od 17.05.2012. godine. Nakon upućivanja žalbenika da se reagiranjem obrati redakciji lista „Dnevni avaz“, žalbenik odustao od ulaganja žalbe.

    Kontakt

    Vijeće za štampu u BiH
    Trampina 8
    71000 Sarajevo
    Bosna i Hercegovina

    Tel: +387 33 272 270
    Fax: +387 33 272 271
    E-mail: [email protected]
    Web: www.vzs.ba

    © 2017 Vijeće za štampu u Bosni i Hercegovini. All Rights Reserved. Website realizovan sredstvima Misije OSCE-a u BiH, NED i UNESCO / EC.