Tel: +387 33 272 270   |   Fax: +387 33 272 271   |   Trampina 8,  71000 Sarajevo   |   [email protected]

    Četrdeset osma sjednica Žalbene komisije Vijeća za štampu u BiH - Sarajevo, 21.04.2012.

    25.04.2012.

    ŽALBENA KOMISIJA VIJEĆA ZA ŠTAMPU U BIH

    održala

    48. SJEDNICU, 21.04.2012.

    Ukupno primljene 22 žalbe građana na pisanje štampanih i online medija

    Žalbena komisija Vijeća za štampu u Bosni i Hercegovini održala je 21.04.2012. godine četrdeset osmu sjednicu na kojoj su razmotrene žalbe građana na pisanje štampanih i on-line medija, primljene u periodu mart-april 2012. godine. Ukupno su zaprimljene 22 žalbe, od čega je 10 razmotreno na sjednici, dok je samoregulacijom (objavom demantija ili reagiranja), riješeno 12 žalbi.

    Žalbena komisija prihvatila je četiri (4) žalbe, u kojima je utvrđeno kršenje Kodeksa za štampu i online medije BiH. Šest (6) žalbi nije prihvaćeno, jer u tekstovima na koje su se građani žalili nije utvrđeno kršenje Kodeksa za štampu i online medije BiH.

    Prihvaćene žalbe:

    1. G. Z.J. – portal DNEVNIAVAZ.BA: Žalba na komentare ispod teksta „Diverzant se brani UNPROFOR-ovim spiskom: Nedostajalo je 'samo 1.600 Srebreničana'“, objavljenog 03.04.2012. godine na portalu Dnevniavaz.ba. Žalbena komisija Vijeća za štampu u BiH prihvatila je žalbu kao ukazivanje građanina na komentare koji sadržavaju govor mržnje, u skladu sa akcijom „Niste nevidljivi“. Odluku Žalbene komisije Vijeća za štampu u BiH možete pročitati ovdje.

    2. G. Z.J. – portal ROGATICA.COM: Žalba na komentare ispod teksta „Tužilaštvo BiH zatražilo osuđujuću presudu za Zorana Marjanovića“, objavljenog 23.03.2012. godine na portalu Rogatica.com. Žalbena komisija Vijeća za štampu u BiH prihvatila je žalbu kao ukazivanje građana na komentare neprimjerenog sadržaja. Odluku Žalbene komisije Vijeća za štampu u BiH možete pročitati ovdje.

    3. GĐICA JELENA PAUNOVIĆ – dnevni list „DNEVNI AVAZ“: Žalba na tekst „U dobojskom klubu napadnut bošnjački povratnik: Srbi pokušali zaklati Ahmeta Ibrahimovića“, objavljen 09.04.2012. godine. Žalbena komisija Vijeća za štampu u BiH utvrdila je kršenje Člana 2 – Urednička odgovornost i Člana 3 – Huškanje, Kodeksa za štampu i online medije BiH. Odluku Žalbene komisije Vijeća za štampu u BiH možete pročitati ovdje.

    4. G. ŽELJKO BAJIĆ – dnevni list „VEČERNJE NOVOSTI“: Žalba na tekst „Novinarka Balkan radija radi iako je slepa“, objavljen 08.04.2012. godine u listu „Večernje novosti“. Žalbena komisija Vijeća za štampu u BiH utvrdila je kršenje Člana 2 - Urednička odgovornost, Kodeksa za štampu i online medije BiH. Odluku Žalbene komisije Vijeća za štampu u BiH možete pročitati ovdje.

    Žalbe koje nisu prihvaćene, jer nije utvrđeno kršenje Kodeksa za štampu i online medije BiH: 

    1. G. Z. J. – portal DNEVNIAVAZ.BA: Žalba na komentare objavljene ispod teksta „Zločinci pod medicinskim nadzorom u Tribunalu: Mladić u snu doziva mrtvu kćerku Anu“, objavljenog 21.03.2012. godine na portalu Dnevniavaz.ba. Žalbena komisija nije utvrdila kršenja Kodeksa za štampu i online medije BiH u uredničkom tekstu. Odluku o uklanjanju ili neuklanjanju komentara posjetilaca sa nepristojnim sadržajima, donosi urednik portala Dnevniavaz.ba. Odluku Žalbene komisije Vijeća za štampu u BiH možete pročitati ovdje.

    2. G. IGOR PRUSAC – portal ARTINFO.BA: Žalba na tekst „Tko je bio Emil Prusac“, objavljen 27.03.2012. godine na portalu Artinfo.ba. Žalbena komisija Vijeća za štampu u BiH nije utvrdila kršenje Kodeksa za štampu i online medije BiH. Odluku Žalbene komisije Vijeća za štampu u BiH možete pročitati ovdje.

    3. GĐA GORDANA VIDOVIĆ, DIREKTORICA UDRUŽENJA GRAĐANA „BUDUĆNOST“ – dnevni list „NEZAVISNE NOVINE“: Žalba na tekst „I žene voze u pijanom stanju“, objavljen 12.04.2012. godine. u listi „Nezavisne novine“. Žalbena komisija Vijeća za štampu BiH nije utvrdila kršenje Kodeksa za štampu i online medije BiH. Odluku Žalbene komisije Vijeća za štampu u BiH možete pročitati ovdje.

    4. SARAJEVSKI OTVORENI CENTAR – dnevni list „DNEVNI AVAZ“: Žalba na tekst „Koliko homoseksualaca ima u BiH“, objavljen 31.03.2012. godine u listu „Dnevni avaz“. Žalbena komisija Vijeća za štampu u BiH nije utvrdila kršenje Kodeksa za štampu i online medije BiH. Odluku Žalbene komisije Vijeća za štampu u BiH možete pročitati ovdje.

    5. ŽENSKA MREŽA BiH – dnevni list „DNEVNI AVAZ“: Žalba na tekst „Koliko homoseksualaca ima u BiH“, objavljen 31.03.2012. godine u listu „Dnevni avaz“. Žalbena komisija Vijeća za štampu u BiH nije utvrdila kršenje Kodeksa za štampu i online medije BiH. Odluku Žalbene komisije Vijeća za štampu u BiH možete pročitati ovdje.

    6. ŠARENA MREŽA BiH – dnevni list „DNEVNI AVAZ“: Žalba na tekst „Koliko homoseksualaca ima u BiH“, objavljen 31.03.2012. godine u listu „Dnevni avaz“. Žalbena komisija Vijeća za štampu u BiH nije utvrdila kršenje Kodeksa za štampu i online medija BiH. Odluku Žalbene komisije Vijeća za štampu u BiH možete pročitati ovdje.

    Žalbe riješene samoregulacijom, tj. objavom demantija ili reagiranja: 

    1. URED ZA ODNOSE SA JAVNOŠĆU MINISTARSTVA ODBRANE BiH – dnevni list „GLAS SRPSKE“: Demanti teksta „Nezakonita odluka o prodaji oružja“ od 12.04.2012. godine. Demanti žalbenika objavljen 16.04.2012. godine pod naslovom „Sporna odluka MO nikada nije objavljena“. Objavljeni demanti možete pročitati ovdje.

    2. G. IGOR PRUSAC – portal SREDIŠNJABOSNA.COM: Žalba na tekst „Tko je bio Emil Prusac“, objavljen 27.03.2012. godine na portalu Središnjabosna.com. Sa portala Središnjabosna.com uklonjen tekst na koji se odnosila žalba. Objavljeno reagiranje žalbenika i izvinjenje pod naslovom „Reakcija na sporni preneseni članak“ 17.04.2012. godine. Reagiranje i izvinjenje možete pročitati ovdje.

    3. G. ENES GOTOVUŠA – magazin „DANI“: Demanti teksta „Predsjednik Komisije za vrijednosne papire pod istragom“ od 06.04.2012. godine. Demanti objavljen 20.04.2012. godine, pod naslovom "Pokušavate me diskreditirati". Demant možete pročitati ovdje.

    4. G. ENES GOTOVUŠA – portal BHDANI.COM: Demanti teksta „Predsjednik Komisije za vrijednosne papire pod istragom“ od 06.04.2012. godine. Pored upućenog demantija, žalbenik je ukazao i na razliku između tekstova objavljenih u štampanom izdanju magazina i na portalu. Posredovanjem Vijeća za štampu u BiH, tekst objavljen na portalu, usklađen je štampanom izdanju. Demant možete pročitati ovdje.

    5. MINISTARSTVO ODBRANE BiH – dnevni list „DNEVNI AVAZ“: Tekst „Prizemljena bh.eskadrila“ od 15.03.2012. godine. Demanti objavljen 21.03.2012. godine pod naslovom „Održavanje i na zemlji“.Demant možete pročitati ovdje.

    6. OPĆINSKI SUD U SARAJEVU – magazin „DANI“: Tekst „Kanevčev i Salihović dogovarali odbranu Radončića“ od 09.03.2012. godine. Demanti objavljen 23.03.2012. godine pod naslovom „Bio sam na godišnjem odmoru“.Demant možete pročitati ovdje.

    7. G. ADNAN HAJRULAHOVIĆ HAAD – portal POSKOK.INFO: Tekst „Treći entitet – do sada neobjavljeni zemljovid“ od 30.03.2012. godine. Posredovanjem Vijeća za štampu u BiH, ime žalbenika uklonjeno iz teksta 03.04.2012. godine i objavljeno izvinjenje žalbeniku, pod naslovom „Demant: Adnan Hajrulahović Haad nije postao službeni dizajner SDP-a“ 03.04.2012. godine. Demant možete pročitati ovdje.

    8. G. ADNAN HAJRULAHOVIĆ HAAD – portal POSKOK.INFO: Tekst „Adnan Hajrulahović Haad postao službeni dizajner SDP-a: Ukidam odijela, uvodim crvene torbe, crvene kravate i zblajhane zulufe“ od 01.04.2012. godine. Tekst uklonjen sa portala i objavljeno izvinjenje žalbeniku, pod naslovom „Demant: Adnan Hajrulahović Haad nije postao službeni dizajner SDP-a“ 03.04.2012. godine. Demant možete pročitati ovdje.

    9. MINISTARSTVO ODBRANE BiH – dnevni list „OSLOBOĐENJE“: Tekst „Borcima iz RS-a minimalne penzije“, od 03.04.2012. godine. Demanti objavljen 12.04.2012. godine, pod naslovom „Hubjer nije bio na sastanku“. Demanti možete pročitati ovdje.

    10. SARAJEVSKI OTVORENI CENTAR – portal KLIX.BA: Tekst „Jevrejska zajednica obilježila najveći jevrejski praznik Pesah“ od 06.04.2012. godine. Uklonjeni komentari na koje se žalba odnosila i tekst zatvoren za komentarisanje.

    11. OPĆINSKI SUD U SARAJEVU – magazin „DANI“: Tekst „Goran Salihović“ od 16.03.2012. godine. Demanti objavljen 12.04.2012. godine pod naslovom „Salihović nije bio sa Radončićevim prijateljima“. Demanti možete pročitati ovdje.

    12. OPĆINSKI SUD U SARAJEVU – magazin „DANI“: Tekst „Salihović je bio sa Naserom Kabilom“ od 16.03.2012. godine. Demanti objavljen 12.04.2012. godine pod naslovom „Salihović nije bio sa Radončićevim prijateljima“. Demanti možete pročitati ovdje.

    Kontakt

    Vijeće za štampu u BiH
    Trampina 8
    71000 Sarajevo
    Bosna i Hercegovina

    Tel: +387 33 272 270
    Fax: +387 33 272 271
    E-mail: [email protected]
    Web: www.vzs.ba

    © 2017 Vijeće za štampu u Bosni i Hercegovini. All Rights Reserved. Website realizovan sredstvima Misije OSCE-a u BiH, NED i UNESCO / EC.

    Please publish modules in offcanvas position.